Godartad tumör

Sv: Godartad tumör

Men herregud jag är ju helt snurrig i huvudet! Skyller på långa klinikpass de senaste dagarna ;) Ursäkta röran.

För att svara dig så bör du inte vara orolig, vid nybildningar som liknar kutana histiocytom brukar första rådet vara att avvakta. Man brukar säga att har det inte gått bort av sig själv, vilket de oftast gör, inom 3 månader så tar man bort dem. Men är du väldigt orolig så kan du självklart låta veterinären ta bort det redan nu.

Sv: Godartad tumör

Veterinären tyckte att det var en god idé att plocka bort den nu eftersom Bingo kommer åt väldigt väl att klia på den, vilket han också gör till och från. Han hade lyckats rispa så det blödde lite från ytan häromdagen.
Sen skulle jag liksom aldrig kunna förlåta mig själv om jag valde att vänta och det faktiskt visade sig vara något elakartat. :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 160
Senast: Rie
·
Hästvård Vi fick ta bort en av våra hästar som hastigt blev sjuk förra veckan. Vad den blev sjuk i kommer vi nog tyvärr aldrig få veta eftersom...
Svar
14
· Visningar
4 872
Senast: lizzie
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 526

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka