Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Måste ärligt säga att jag alltid tyckt att dessa på bild varit otroligt fula. Men jag såg en hund av denna ras IRL i fredags och jag såg... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 018
Senast: Hast-hund
·
Hundavel & Ras Jag är väldigt sugen på att skaffa en Chihuahua och skulle gärna vilja få lite mer "vardaglig" fakta om denna underbara hundras :)...
Svar
4
· Visningar
1 130
G
Hundavel & Ras Hej Har en fråga ang benämningar av färger på hundar. Sitter och väntar på att få hem vår nya lilla familjemedlem - en chihuahua-tik...
Svar
4
· Visningar
3 811
Senast: Gargoyl
·
Hundavel & Ras Ok varför denna explosion av denna korsning? Beror det på vad jag tror att det blir trevliga hundar? Får de päls som ej fäller, klippning?
Svar
13
· Visningar
1 688
Senast: jassica
·
Hundavel & Ras Någon med erfarenhet av den rasen? Friska långt upp i ålder?
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Ämelie
·
T
Hundavel & Ras Vill gärna ha lite info om denna rasen, hur är dom till sättet? Klarar dom av att gå långa promenader dagligen? Har dom andnings...
Svar
12
· Visningar
5 292
Senast: anhe
·
Hundavel & Ras ...från tråden om långhårig schäfer så slipper den bli kapad! Nej oreggade får inte tävla inom bruks (eller?). Vit schäfer kommer... 2
Svar
23
· Visningar
2 260
Senast: Isis
·
Hundavel & Ras ...Hur lydiga de än är så kan inte människan prägla bort det. " Ja vad säger man? Talar hon i okunskap månne... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 330
Senast: Bansan
·
Hundavel & Ras Jag är lite nyfiken på schäferns olika färger, skulle vara kul om ni som har bilder kunde posta bilder på dem! Även konstiga icke... 2
Svar
35
· Visningar
16 995
Senast: Darina
·
Hundavel & Ras Vilka raser ingår i gruppen "kamphundar"? Ibland går ju diskussioner om att man ska förbjuda "kamphundar" ( vilket är ett uttryck jag...
Svar
11
· Visningar
3 159
Hundavel & Ras Idag 13/6 - 09 på OG i Linköping. Mentalbeskrivare Hans-Erik Hansson. 1a kontakt, hälsning 4 1b kontakt, samarbete 3 1c kontakt...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Gabbi
·
Hundavel & Ras Kan man säga att en vit herdehund är som en schäfer light? Vad skiljer dessa två raser åt? Kan man säga att herdehunden är lite...
Svar
5
· Visningar
2 554
Senast: Isis
·
T
Hundavel & Ras Nån som vet varför inte långhåriga schäfrar inte får reggas? alltså som jag fattat det så räknas dom som blandras, alltså dom får ingen... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 906
Senast: simba_112
·
S
Hundavel & Ras Liten Lite pälsvård, Pigg och allert utan att vara överaktiv, Inte behöva massor med aktivering (tex. agility etc) självklart... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 948
Senast: _Skifting_
·
Hundavel & Ras Vi funderar lite på hund, bla Jack Russell. Nu har jag förstått att den rasen kan registreras både i SKK och JRTC. Vad är skillnaden och...
Svar
2
· Visningar
1 790
Senast: Smillan
·
J
Hundavel & Ras tjingeling, Jag är helt insnöad på den engelska bulldogen och har beslutat mig för att besöka någon seriös uppfödare för att lära mig... 2
Svar
37
· Visningar
5 704
Hundavel & Ras Hejsan allihopa, till att börja med - ni behöver inte hugga utan jag vill bara pejla lite läget vad folk har för erfarenheter av... 2
Svar
25
· Visningar
3 033
Senast: Bewildered
·
Hundavel & Ras Först och främst, vad har hänt med hemsidan Schäferforum?!?:confused: Sen då. Började fundera lite idag ang schäfrarna. Jag har ju en...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: Raven_
·
Hundavel & Ras Jag har funderat väldigt mycket på sistone över fenomenet blandrasavel, både bland hästar och hundar. I nästan varje fall av...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: MrsScabtree
·
Hundavel & Ras Har idag redan en 2 årig blandras tik och är sugen på att skaffa mig en bullmastiff. Nu är mitt största problem hur jag ska lyckas...
Svar
1
· Visningar
1 494
Senast: jessiiejones
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka