Sv: "Deras instinkt är att vara aggressiva...
Blabla själv. Jag har ingen aning om hur du går, men du skrev själv att du fick hjärtat i halsgropen när du inte såg hunden, och DET är något du faktiskt kan göra något åt. Givetvis kan du inte hjälpa om en hund flyger ur ett buskage, det är den andra ägarens brist.
Men bla bla bla..det gör jag inte heller. Har hänt nån enstaka gång när jag fastnat med barnvagnen i backen. Sist när hon blev påhoppad i skogen kom en pitbull utspringande från ett buskage där det faktiskt INTE går en väg. HUR ska jag kunna förutse detta ? Jag gick på vägen. Ska man inte ens få gå på en väg utan att hundstackaren ska bli attackerad ?
Senast blev hon attackerad utanför våran portuppgång...man ska tydligen inte helller få gå utanför sin egen port utan att bli påhoppad.
Blabla själv. Jag har ingen aning om hur du går, men du skrev själv att du fick hjärtat i halsgropen när du inte såg hunden, och DET är något du faktiskt kan göra något åt. Givetvis kan du inte hjälpa om en hund flyger ur ett buskage, det är den andra ägarens brist.