Lavendelfärgad?

G

Gargoyl

Hej

Har en fråga ang benämningar av färger på hundar. Sitter och väntar på att få hem vår nya lilla familjemedlem - en chihuahua-tik. Dagarna går såå sakta..

När jag letade vavva så stötte jag bl.a. på benämningen lavendelfärgad och undrar om någon kan beskriva hur sådan färg/teckning ser ut? Finns det någon bra hemsida där man beskriver/förklara färger?

Mvh
Gargoyl

Sv: Lavendelfärgad?

Å, tack! Vad roligt!

Ingen som vet fler ställen eller som förklara mer? Här finns ju massvis av hundfolk... Vad är det typiska för lavender?

det verkar som om lavendel är en blekt brun färg? alltså samma typ av färg som weimaranern har. hos kelpien kallas färgen fawn, men det är inte samma som fawn hos chihuahua. krångligt va? det är lite dåligt med info om hundfärger tycker jag. intresset verkar inte lika stort som för hästfärger?

Jaa, jag tolkar det också så - blekt choklad..

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 337
Senast: valpköpare
·
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 756
Senast: Caen
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 820
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka