Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Ja det handlar alltså inte om hundslagsmål utan om rasval. Skrev i en tidigare tråd att vi letar hund och fick en del funderingar kring...
Svar
6
· Visningar
2 386
Senast: Donnatello
·
A
Hundavel & Ras Jag skriver under anonymt nick då jag inte vet om personen detta berör kanske läser på forumet och vill inte bli igenkänd. För att...
Svar
7
· Visningar
1 504
Senast: Jullis
·
Hundavel & Ras Finns det någon mer här på Buke som har en sådan liten vovve? :) Det är ju inte direkt ofta man stöter på någon annan PB-ägare. :(...
Svar
19
· Visningar
7 873
Senast: Zlatan
·
Hundavel & Ras Hej! Jag var helt inne på att nästa hund skulle vara en Finsk Lapphund, men efter mkt funderande, tycker jag de är aningens stora...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: lady_vip
·
Hundavel & Ras Nu har lilla golvmoppen varit på date med en stilig hane, så nu är det en nervös matte som går här och väntar på de första tecknen på om...
Svar
12
· Visningar
1 035
Senast: Kamomilla
·
P
Hundavel & Ras Om ni hade en fullt frisk goldentik, OK på höfter, armbågar och ögonlyst, dock ej mentaltestad och dessutom 6 år, skulle ni para om hon...
Svar
14
· Visningar
1 691
Senast: pumah
·
J
Hundavel & Ras Vad tycker ni om att avla på en hund som är aggresiv mot andra hundar. 2
Svar
29
· Visningar
2 830
Senast: Diplomaten
·
Hundavel & Ras Jaha, kom mig själv med att tänka "nästa gång blir det en labrador" för andra gången på två dagar.. :crazy: Så jag började fundera... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 604
Senast: Inte_Ung
·
L
Hundavel & Ras Hur gör ni när ni har valpningar? klipper ni navelsträngen på valparna och stryper den eller låter ni tiken fixa det själv?
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Gnist
·
K
Hundavel & Ras Tittade i min hundbok igår och plötslig inser jag hur fel hundvärlden är. Det skrämmer mig att det finns så många människor som helt...
Svar
4
· Visningar
1 728
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 636
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Var på en utställning med Totte förra helgen och träffade då en kvinna som driver en seriös kennel som blev mycket intresserad av honom...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: jappisen
·
Hundavel & Ras Kom på det när jag läste en annan tråd om sandtag. Vill ni komma o se våra fantastiska byrackor (angående ännu en annan tråd) så är...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Nikkis
·
T
Hundavel & Ras Jag har egen häst verksamhet och jag funderar på att köpa hund men vilken ras? Är det någon här inne som har hund och är mesta dels i...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: xaheena
·
Hundavel & Ras Jag tog mod till mej och ringde en kennel igår som föder upp Dogo Canario :laugh: För nu blir det hund igen! Har vart helt utan sen min...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: Mayalv
·
Hundavel & Ras Har pratat med ett antal uppfödare inom den ras jag ska köpa och som jag har förstått det föds en del hundar med, och en del utan... 2
Svar
38
· Visningar
9 599
Senast: Disen
·
Hundavel & Ras Har läst en del i bl a "Juninatts" tråd om tjuvparning och blev då lite fundersam. Låt säga att vår hane skulle tjuvpara en tik och...
Svar
10
· Visningar
1 275
Senast: Ämelie
·
M
Hundavel & Ras Hallo Nu kommer en något retlig fråga. Min kompis o jag har många gånger diskuterat om Sheltie o dvärgcollie är samma sak. Hade en... 2
Svar
22
· Visningar
23 016
Senast: Sparkling_Tindra
·
Hundavel & Ras Vad kopplar du ihop vissa raser med? Själv kan jag inte låta bli att tänka på byracka när jag ser en strävhårig hund med lite länge...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Eftersom det finns en vinthundstråd så tänkte jag sno den idén och skapa en spaniel-tråd för oss som har någon av de underbara... 2
Svar
39
· Visningar
4 663
Senast: Aylen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka