Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Just Rumänska gatuhundar verkar vara extra traumatiserade? (Rätta mig om jag har fel här) Gick en serie på SVT för några år sedan om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 868
Senast: Hedinn
·
Hundträning Har hamnat i något av en idétorka i noseworken. Idag tränar vi inomhus och ute i trädgården och nu har idéerna på bra platser och...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Sleepan
·
Hundavel & Ras I närheten av Aachen fångades i förra veckan detta djur in. Man kunde utan problem sätta på den koppel. Nu har experter i en veckas tid...
Svar
11
· Visningar
2 103
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Jag har smått börjat spana efter en ny hund och börjat kika på lite raser, men jag hittar ingen som känns som riktigt min sort. Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 630
Senast: Nattfjäril
·
Hundhälsa Min hund löpte i augusti förra året enligt hon jag fick henne av, sedan löpte hon inte förrän i juni och nu löper hon igen :confused...
2
Svar
34
· Visningar
4 567
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Årets första SKK utställning pågår i Göteborg just nu, MyDog. För vissa är den redan avklarad och andra har en dag kvar. Hur har det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 697
Hundträning Jag har tjatat om detta tidigare men känner att jag nog behöver lite mer organiserade råd i en egen tråd. Jag har alltså en reaktiv...
2
Svar
35
· Visningar
4 342
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 868
Senast: Hedinn
·
Hundträning Va brukar ni använda er av för belöningsgodis? Jag har kört torra lammsnittar men det fungerar dåligt då de ofta sätts i halsen och...
Svar
10
· Visningar
4 475
Senast: piratskepp
·
Hundhälsa Jag har två katter hemma och fick hem min husky i lördags. Han är 10 år gammal men har haft honom hos en äldre man i 7år men som nu fått...
Svar
5
· Visningar
1 514
Övr. Hund Bara nyfiken, vad tycker ni är roligast/härligast med hunderiet? Bara ligga hemma i soffan och mysa, långa skogspromenader, tävla...
Svar
18
· Visningar
1 244
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Har fått hem en liten kille från Rumänien på ca 1 år gammal. Vet inte om det hänt nått på transporten men han är LIVRÄDD för allt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
16 615
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Får man gå i grusgropar som ägs av företag och som är aktiva?
Svar
6
· Visningar
211
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hur undvika att få det när en grannes hund har det? De träffas/nosar aldrig eller umgås. Men då de går omkring i området finns väl risk...
Svar
5
· Visningar
843
Hundhälsa Hej Har en hund som fått två skador i bogen på ett år med rehabilitering som följd . Han är för pigg för sitt eget bästa , spelar ingen...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Oberon 13
·
Övr. Hund Jag har en kollega som ska gå i pension efter nyår. Han jobbat nästan hela sitt liv som hundförare och har stor hundvana, minst sagt...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Hundköp ligger långt i framtiden för mig just nu men jag kan inte hålla mig från att kika på raser ändå. Vet att rasen är relativt liten...
2
Svar
31
· Visningar
3 158
Senast: Wenniz
·
Hundträning Måste man vara medlem i SBK för att tävla lydnad eller räcker det med SKK och/eller rasklubben? Jag har just för tillfället inget aktivt...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Vad vet ni om den rasen? Som aktiv men inte jakthund, ffa spår, viltspår etc men också aktiv familjehund på landet?
Svar
5
· Visningar
888
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Familjens hund, som väl egentligen är min men som bor en del hos mina föräldrar, har tampats med allergi större delen av sitt liv...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka