Nej. Force majeure.Får man inte tillbaka pengar för utställningen dom ställt in?
Men vår klubb kommer troligtvis ge tillbaka en del och någon annan klubb också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Force majeure.Får man inte tillbaka pengar för utställningen dom ställt in?
Tyckte jag läste att de skulle besluta ang återbetalning, men det kanske var igår? Misstänkte att det skulle vara force majure, men hoppet fanns ju såklart Hade anmält till Vasa. Hotellet var avbokningsbart men båten tror jag inte heller jag får igen något av. Nu när UD avråder att resa så tänker vi ju inte ens åka som en weekend..Nej. Force majeure.
Men vår klubb kommer troligtvis ge tillbaka en del och någon annan klubb också.
Jag hade också anmält dit. Ja det ska göras ett nytt beslut nu. Den första infon via kennelklubben var att inget betalas tillbaka.Tyckte jag läste att de skulle besluta ang återbetalning, men det kanske var igår? Misstänkte att det skulle vara force majure, men hoppet fanns ju såklart Hade anmält till Vasa. Hotellet var avbokningsbart men båten tror jag inte heller jag får igen något av. Nu när UD avråder att resa så tänker vi ju inte ens åka som en weekend..
Hur har du betalat resan? En del kreditkort har ju ofta reseskydd eller liknande, kanske går att få något tillbaka där. Även kolla hemförsäkringens resedel.Tyckte jag läste att de skulle besluta ang återbetalning, men det kanske var igår? Misstänkte att det skulle vara force majure, men hoppet fanns ju såklart Hade anmält till Vasa. Hotellet var avbokningsbart men båten tror jag inte heller jag får igen något av. Nu när UD avråder att resa så tänker vi ju inte ens åka som en weekend..
De har gått ut med nu att om man vill avboka så får man tillbaka pengarna för resan! Men tack för tips att kolla upp ang hemförsäkring och kortHur har du betalat resan? En del kreditkort har ju ofta reseskydd eller liknande, kanske går att få något tillbaka där. Även kolla hemförsäkringens resedel.
När askmolnet var fick jag allt tillbaka från SAS trots att det ju skulle kunna vara force majeur.
Jag brukar vara med på Stora Stockholm men anmäler alltid sent, typ strax innan anmälan går ut i typ Oktober/November. Så kommer göra samma i år.Jag har ju aldrig varit på utställning och har egentligen aldrig varit intresserad av det, men hade ju tänkt prova på med Marvin i våras. Det var en vinthundsutställning alldeles i närheten strax efter Marvin fyllt 4 månader, vilket kändes så lagom att börja med. Får väl se om det blir något sen när allt drar igång igen!
Såg att anmälan är öppen till Stora Stockholm i december, känns väl lite sådär att våga anmäla sig till något sånt i dessa tider. Roligt om det blir av, men det känns ju minst sagt oklart och för egen del räknar jag tyvärr kallt med att det blir inställt. Det är ändå inte aktuellt för oss, sambon vill inte ställa där eftersom han vill fokusera på själva mässan och jag känner nog samma.
Hur känner ni angående att anmäla till ett event som med dagens restriktioner och rekommendationer är helt otänkbart? När vågar man anta att läget kommer ha hunnit ändras? Är ni tillräckligt utställningssugna för att chansa, eller är ni för cyniska och pessimistiska för att planera för ett sånt event?
Jag anmäler i sista sekund. Det gör jag nästan alltid. I denna situation har dock nästan alla klubbar (med undantag av en) återbetalat hela summan för de som redan har hunnit anmäla innan utställningen har ställts in.Jag har ju aldrig varit på utställning och har egentligen aldrig varit intresserad av det, men hade ju tänkt prova på med Marvin i våras. Det var en vinthundsutställning alldeles i närheten strax efter Marvin fyllt 4 månader, vilket kändes så lagom att börja med. Får väl se om det blir något sen när allt drar igång igen!
Såg att anmälan är öppen till Stora Stockholm i december, känns väl lite sådär att våga anmäla sig till något sånt i dessa tider. Roligt om det blir av, men det känns ju minst sagt oklart och för egen del räknar jag tyvärr kallt med att det blir inställt. Det är ändå inte aktuellt för oss, sambon vill inte ställa där eftersom han vill fokusera på själva mässan och jag känner nog samma.
Hur känner ni angående att anmäla till ett event som med dagens restriktioner och rekommendationer är helt otänkbart? När vågar man anta att läget kommer ha hunnit ändras? Är ni tillräckligt utställningssugna för att chansa, eller är ni för cyniska och pessimistiska för att planera för ett sånt event?
Ja, det känns ju lite hoppfullt ändå att man ska få resa inom Sverige om man är symptomfri och att man avvecklar fältsjukhuset som byggdes upp i lokalerna där hundmässan hålls Det är väl osäkerheten kring en eventuell "andra våg" som gör att det är svårt att planera. Både för arrangörer och deltagare!Jag anmäler i sista sekund. Det gör jag nästan alltid. I denna situation har dock nästan alla klubbar (med undantag av en) återbetalat hela summan för de som redan har hunnit anmäla innan utställningen har ställts in.
Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att vi hinner med några utställningar i år. Det är min enda hobby så livet är verkligen tråkigt utan det. Men jag är också förstående om man väljer att ställa in hela året. Dock är det många länder som har utställningar redan nu och Sverige har trots allt börjat lätta på restriktionerna sakta men säkert då.. Vi får se!
Jag hade gärna passat på medan Marvin var valp, känns liksom lite mer kravlöst och avspänt ifall han inte kan gå eller stå ordentligt om man kan skylla på att han är en bebisÅrets int i Malmö fick vi tillbaka i form av voucher som gäller för start nästa år. Då är inte valpen valp längre... Får väl ta och visa henne ändå
Troll blev BIR valp i Göteborg, så det hade varit kul att testat junior också, men nu är det som det är.Jag hade gärna passat på medan Marvin var valp, känns liksom lite mer kravlöst och avspänt ifall han inte kan gå eller stå ordentligt om man kan skylla på att han är en bebis
Det var väl ändå en ganska trevlig lösning, hoppas de flesta kan och vill ställa nästa år istället
Jag är bitter att jag inte får träffa er! (och fara på utställning förstås!)Jag är inte aaalls bitter över att vi skulle åkt till Tyskland i helgen och båda hundarna är i sitt livs form!