Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Som en del av er läst så blev Humla jättesjuk för några veckor sen. Levervärdena blev katastrofala och gallan var påverkad. Inlagd två...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: Dopy
·
F
Övr. Hund Blir nyfiken på hur det ser ut hos andra brukshundklubbar runt om i Sverige. Hur ser ansvarsfördelningen ut hos era suppleanter jämfört...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 671
Senast: giovanna
·
Övr. Hund Ja den enorma efterfrågan på hundar?när ska detta planas ut? Vad tror ni? Och varför har det blivit såhär extremt,är det verkligen bara...
Svar
18
· Visningar
1 813
Senast: Fetaost
·
Hundträning Jag har en dsg och hon är tyvärr inte intresserad av hundgodis eller mat. Det är tråkigt då jag vill träna henne och motivera henne. Men...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Hej! En av unghundarna hos mig röntgades nyligen för att se om han kan hållas fysiskt för tjänst. Om jag nu har fått rätt info så...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: ASKAPLASKA
·
Övr. Hund Fast är det ett jättebra liv verkligen? För en aktiv hund? Eftersom att du verkar anse att en aktiv hund har ett jättebra liv sålänge...
2
Svar
23
· Visningar
2 161
Senast: Otherside
·
Hundträning Kan man välja att enbart träna specialsök på röd kong eller behöver man även träna in dofterna eucalyptus etc? Ni som tränar...
Svar
8
· Visningar
1 932
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 688
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 080
Senast: Sampi
·
Hundavel & Ras Jag tycker mig inte se några Dobermanns nu för tiden. Har rasen blivit mer ovanlig? Eller är det helt enkelt bara så att det finns...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 544
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är en tjej på 15 år som går i tankarna om att köpa hund till nästa år. Jag har kollat en hel del på vorsteh men mina föräldrar...
2
Svar
30
· Visningar
3 676
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hur tränar ni när ni tränar spår hemma? Hur långt spår, vilka vinklar och lägger ni hundens leksaker eller pinnar som man har på...
2
Svar
28
· Visningar
2 140
·
Övr. Hund Ett halvår efter alla andra har jag nu sett den trevliga dokumentären om Alexandra Ortega och alla hennes hundar...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 292
Senast: Sezziyanen
·
Hundträning Jag skulle behöva er hjälp åter igen att reda ut några saker 🙂 Jag tränar min hund inför startklass lydnad. Vi tycker även de vore kul...
2
Svar
28
· Visningar
2 275
·
Hundhälsa Vi brukar börja med tillskott för leder när hundarna börjar bli äldre. Men jag har även sett att de finns liknande tillskott för även...
Svar
19
· Visningar
1 917
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Min hund ska snart göra en artroskopi (OCD) och jag funderar på att köpa ett BoT (nättäcket) och ha det inomhus (och täcka med varmare...
Svar
7
· Visningar
609
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Idag är Emiron riktigt jävla billig. Har spenderat över 2000 kr på värmeelement, transformator, förlängningssladd osv till hans hundhus...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 331
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Jag har ingen att bolla med och tänkte därför höra med er. Jag har nyss beställt sele till Malte, men vet inte riktigt hur de ska sitta...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hur många av er har flera hundar hemma, där de säger till för varandra att de vill gå ut? Dvs det behöver inte vara nödvändigt den...
Svar
18
· Visningar
1 369
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30