NĂ€hĂ€. luras hon damen? Hur verkar hon idag dĂ„?Ingen ting Ă€nnu ska ringa vetten o kolla idag âŁ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NĂ€hĂ€. luras hon damen? Hur verkar hon idag dĂ„?Ingen ting Ă€nnu ska ringa vetten o kolla idag âŁ
Hon sover sig igenom nÀtterna som ingen ting.NÀhÀ. luras hon damen? Hur verkar hon idag dÄ?
Det kan ju vara som sÄ att hÀromdagen bara var förvÀrkar.Hon sover sig igenom nÀtterna som ingen ting.
demÀrkliga Àr tempen att den dippade till 36.3 igÄr morse o sen gick uppÄt senare pÄ dagen till 37.6
Typiskt vill att dom ska anlÀnda snartDet kan ju vara som sÄ att hÀromdagen bara var förvÀrkar.
Jag förstĂ„r dig,det Ă€r dötrist att sitta o vĂ€nta + att man blir trött.Typiskt vill att dom ska anlĂ€nda snart âŁ
Ja de Àr sant de Har bÀddat pÄ madrass i v-rum för o slippa att hon lÀgger sig under sÀngen som hon visat intresse förJag förstÄr dig,det Àr dötrist att sitta o vÀnta + att man blir trött.
Men det Àr bara o hÀrda ut, ut kommer dom pÄ ett eller annat sÀtt (sÀger jag hurtbulligt )
Nop inga Ànnu men nu Àr hennes temp pÄ 38 igen sÄ hoppas snartFortfarande inga valpar?
Ja jag börjar stark undra va de Àr som hÀnder. Pratar med vetten varje dag och hon sÀger att jag ska ha is i magen.Jag som inte ens Àger tiken börjar bli lite orolig, Àr hon parad mer Àn en dag?
Vavvor/hundar med fÄ valpar (vilket din sÄg ut att ha) kan bli utan vÀrkar dÄ en valps pÄverkan inte rÀcker för att det ska komma till ett vÀrkarbete.
Men nu lÀste jag igen. SÄ de kan alltsÄ va sÄ att de inte blir vÀrka arbete för en valp??Jag som inte ens Àger tiken börjar bli lite orolig, Àr hon parad mer Àn en dag?
Vavvor/hundar med fÄ valpar (vilket din sÄg ut att ha) kan bli utan vÀrkar dÄ en valps pÄverkan inte rÀcker för att det ska komma till ett vÀrkarbete.
Ja,det Àr jÀtte vanlig, jag skulle nog be vet att fÄ besöka nu nÀr tempen gÄtt upp igen o inget hÀnder. Better safe then sorry.Men nu lÀste jag igen. SÄ de kan alltsÄ va sÄ att de inte blir vÀrka arbete för en valp??
De Àr ju faktiskt sant de du sÀger Ska ringa imorgon o prata med dom om dom inte kommit dÄ. Försöka fÄ en tid innan helgen vore ju bra .Ja,det Àr jÀtte vanlig, jag skulle nog be vet att fÄ besöka nu nÀr tempen gÄtt upp igen o inget hÀnder. Better safe then sorry.
Men nu lÀste jag igen. SÄ de kan alltsÄ va sÄ att de inte blir vÀrka arbete för en valp??
AlltsĂ„ du borde inte ringa utan du borde Ă„ka dit och fĂ„ henne undersökt om du misstĂ€nker att nĂ„got inte stĂ€mmer. Ett ultraljud kan visa om valparna lever och om de mĂ„r bra eller börjar bli stressade till exempel. Man kan ocksĂ„ mĂ€ta progesteron för att se om valpningen Ă€r pĂ„ gĂ„ng eller bör ha kommit igĂ„ng, dĂ„ progesteronet sjunker innan och under valpning. Det kan ingen veta via telefon. Det Ă€r tyvĂ€rr vanligt med dĂ„ligt eller inget vĂ€rkarbete hos chihuahuor, vanligt att de behöver kejsarsnittas. Vilket dygn Ă€r hon pĂ„ nu?De Ă€r ju faktiskt sant de du sĂ€ger âș Ska ringa imorgon o prata med dom om dom inte kommit dĂ„. Försöka fĂ„ en tid innan helgen vore ju bra .
Och dÀr kom vetten in o sa sitt (ifall ts inte vet det redan)AlltsÄ du borde inte ringa utan du borde Äka dit och fÄ henne undersökt om du misstÀnker att nÄgot inte stÀmmer. Ett ultraljud kan visa om valparna lever och om de mÄr bra eller börjar bli stressade till exempel. Man kan ocksÄ mÀta progesteron för att se om valpningen Àr pÄ gÄng eller bör ha kommit igÄng, dÄ progesteronet sjunker innan och under valpning. Det kan ingen veta via telefon. Det Àr tyvÀrr vanligt med dÄligt eller inget vÀrkarbete hos chihuahuor, vanligt att de behöver kejsarsnittas. Vilket dygn Àr hon pÄ nu?
RÀttar mig sjÀlv,.65ska det sÄ klart stÄOch dÀr kom vetten in o sa sitt (ifall ts inte vet det redan)
Enl ts inlÀgg Àr det dag 55, men tempsÀnkningen som sen gick upp o stannade dÀr fick mig att reagera
Ja tempsÀnkningen och tikens beteende tydde ju absolut pÄ att nÄgot var pÄ gÄng. Lite orovÀckande att hon nu lugnat sig igen och tempen verkar hÄllas kvar pÄ en högre nivÄ istÀllet för att pendla.Och dÀr kom vetten in o sa sitt (ifall ts inte vet det redan)
Enl ts inlÀgg Àr det dag 55, men tempsÀnkningen som sen gick upp o stannade dÀr fick mig att reagera
Tog tempen nu och dÄ lÄg den pÄ 37.4 igen o igÄr kvÀll sÄ va den pÄ 37.8Ja tempsÀnkningen och tikens beteende tydde ju absolut pÄ att nÄgot var pÄ gÄng. Lite orovÀckande att hon nu lugnat sig igen och tempen verkar hÄllas kvar pÄ en högre nivÄ istÀllet för att pendla.
Men du - en erfaren veterinÀr i trÄden har sagt att du ska vara orolig och att du nog ska besöka veterinÀr.Tog tempen nu och dÄ lÄg den pÄ 37.4 igen o igÄr kvÀll sÄ va den pÄ 37.8
SÄ undra om jag rÀknat fel pÄ datum . Hon Àr pigg o Àter nu igen , köpt mjuk mat frÄn djuraffÀren med hög protein halt i ... efter den maten sÄ börja hon Àta lite av varje igen, hon visar ingenting pÄ obehag eller sjuk.