Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund En bekants hund kom lös häromdagen med koppel och hela kittet 😱 Jag vet att de ska finnas ett register över personer med räddningshundar...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Har googlat och läst på både SKK och SBK men blir inte jättemycket klokare. Vad är skillnaden på dessa tre test och när använder man...
Svar
7
· Visningar
1 593
Senast: crywolf
·
Övr. Hund Jag funderar på att utöka mitt antal hundar då jag dels tänkt behålla en tik efter egen uppfödning och dels har span på en kommande...
Svar
8
· Visningar
1 500
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Mitt gamla funktionskoppel/multikoppel/träningskoppel gick hädan under hundens valptid och jag söker nu ett nytt. Har försökt googla...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 564
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej! För ca 3 månader sen skaffade jag en hund (10 månader idag) från Rumänien. Han bodde på en byggarbetsplats i ca 1 månad innan han...
2
Svar
33
· Visningar
3 979
Senast: calm
·
Hundträning Har kommit till de skedet där hon plockar upp apportbocken från golvet och ger den till mig. Vad räknas som tugg? Ibland ser jag att...
Svar
6
· Visningar
1 545
Hundavel & Ras Hej! Jag med familj funderar på att skaffa en hund, men kan inte komma överens om hundras. Vi bor på en gård nära en större väg och...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundträning Hej alla duktiga människor. Jag ska gå en enklare kurs på måndag med mycket inslag av rallylydnad (det är en liten prova på kurs)...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Hej! Min hund har konstaterats med positiva svar på giardia och nu börjar saneringen hemma i kombination med Axilur och Sivomixx. någon...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Fick ett meddelande från en uppfödare som undrade om jag var intresserad av en av deras valpar, som på besiktning vid 6 veckors ålder...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
15 565
Senast: Sel
·
Övr. Hund Milou lider av extrem gosighet. Han har senaste tiden hittat ultimata stället att lägga sig på, nämligen precis framför/under mig och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 798
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Jag ska flytta till landet och kommer därmed att börja pendla till jobbet. Jag inser att jag behöver byta ut min kära skåpbil mot något...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Hej, har en fundering angående eftervärkar eller svaga krystvärkar. min tik födde igår 5 fina valpar, hon är mops/fralla så det var en...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: AraSlei
·
Hundträning Vad använder ni för dragsele till pulka och skrinda? Har provat lite olika både kombiselar och lokselar men tycker inget sitter riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: Scata
·
Övr. Hund Jag ville mest dela detta event ifall någon annan vill lyssna. Jag tänker försöka vara hemma och bänkad! :)...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Vi har en okastrerad staffehane på 14 månader, som jag stundtals kan bli lite galen på :) Han är normalt sett en lugn och trygg...
Svar
5
· Visningar
1 572
Hundhälsa I samband med kongsök så slank en röd kongbit ner på min rottis 😱 Den var i storlek som en mindre sockerbit. Av gammal vana så gav ja...
2
Svar
30
· Visningar
5 688
Övr. Hund Hej! Har ett litet problem med min 9-månaders unghund. Han tycker att en viss fläck, alltså typ en kvadratmeter, av golvet är läskigt...
Svar
10
· Visningar
2 349
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Är det någon här som har fått kastrering av tik betald av sitt försäkringsbolag? Hade blivit tacksam om ni vill berätta vilket ifall ni...
Svar
18
· Visningar
2 700
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025