Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundträning Hej! Jag har ingen jakthund själv, men skulle tycka det var intressant att veta vad som är viktig vardagslydnad och "jaktlydnad" på en...
Svar
5
· Visningar
1 041
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit några trådar här tidigare som ni säkert har sett... jag behöver hjälp, igen. Jag har kommit in på en hundutbildning...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Tate
·
Övr. Hund Ni som har flera hundar i familjen, vem har ni registrerat som ägare? Vi har en hund nu som är registrerad på en av oss och nu ska vi...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning ...och lätt att ta ur när man tränar. Har ni några tips? Jag kikade på denna men tänkte att jag hör här innan jag köper något. 😊...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: Sezziyanen
·
Hundträning ...hur har ni löst det med var de får springa lösa? Är i dröm-stadiet i hundskaffningsprocessen och whippet är definitivt högt på... 2
Svar
25
· Visningar
4 130
Senast: Åsa A
·
Hundträning Min unghund gör utfall mot andra hundar på promenaderna. Det började när han var 6-7 månader och är främst mot andra hanar. Bara lukten... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 649
Senast: Jwoe
·
Hundhälsa Kollar på dr Pol på Nat Geo. Det kom in en hund som fått i sig människomedicin och för att den skulle kräkas satte veterinären ett...
Svar
6
· Visningar
947
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 114
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Inom min ras kom jag under valpsökandet i kontakt med en uppfödare som aktivt valde att avla på individer som hyfsat starkt avvek från...
Svar
16
· Visningar
1 647
Senast: Tuggben
·
Hundavel & Ras Jag är på valpjakt, och har hittat vad jag uppfattar som en seriös uppfödare som föder upp min typ av hund. En parning är nu gjord hos... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 270
Senast: Valptass
·
Hundhälsa Jag har haft stora hundar förr och de har alltid fått ben från slakt eller stora ben från soppkok. Nu har jag en liten hund med stort... 2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: Pilot
·
N
Övr. Hund Skulle vilja försöka få rätsida på det här en gång för alla nu. Allt som oftast hör man allt mellan himmet och jord ang hur mycket &... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
105 652
Senast: Huggorm
·
Hundträning Sen förra året har vi fått vildsvin som springer på åkrarna runt huset och våra promenadvägar under vinterhalvåret. Min chihuahua...
Svar
4
· Visningar
1 644
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Jag var idag kontakt med veterinär då jag tycker att det låter som hunden är täppt i näsan sen ett par dagar tillbaks, speciellt då hon...
Svar
8
· Visningar
5 934
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Alltså likadan jacka för hunden som för mig själv? Har hittills bara hittat Barbour/Barbour International (se exempel nedan) och även om...
Svar
13
· Visningar
2 106
Senast: TygerTyger
·
Övr. Hund :banghead: Alltså varför ska man ha sina hundar lösa när man inte har full koll, eller om man själv inte har koll på omgivningen, två...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: giovanna
·
Hundhälsa Såg på nyheterna häromdagen att smuggelhundarna har ökat rejält nu under corona och valpförfrågan. Eftersom det verkar komma in många...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Har ni andra några funderingar ni inte har svar på när det kommer till hundvärlden? Kanske alla genier härinne kan förklara, eller... 14 15 16
Svar
306
· Visningar
16 211
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hallå från hemisoleringen, Har enligt instruktion från vet. avmaskat vår valp med Milbemax och sedan skickat in ett ”kolla masken”-...
Svar
4
· Visningar
2 470
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Valp 2024