Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Hästmänniskan Vet inte om detta faller under otillåtet men ta gärna bort det då! Ska starta verksamhet och undrar lite hur man ska räkna för att inte...
Svar
16
· Visningar
1 616
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan har haft min ponny utlånad nu i 2 veckor och vet inte riktigt hur jag ska göra. de hämtade honom på måndags kvällen och jag följde då...
Svar
10
· Visningar
1 544
Senast: angelaL
·
K
Hästmänniskan Vet ni om det finns några bestämmelser om hur högt ett hingststaket måste vara? Eller finns det bara rekommendationer? Vi har problem...
Svar
15
· Visningar
2 672
Senast: Trygg
·
T
Hästmänniskan Ska ju snart hämta hem min nya tjej. Första halvåret kommer väl gå åt av att lära känna varandra och bygga upp en liten kondis på oss...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Lucta
·
Hästmänniskan Skulle ni begära röntgen om ni skulle köpa en 12-årig dressyrhäst, utan tidigare skador, prisklass drygt 100´? Om ägaren i såfall inte...
2
Svar
32
· Visningar
3 167
Senast: remmis
·
Svar
0
· Visningar
172
Senast: TwiggyM
·
Hästmänniskan Nån som gjort det eller från nåt liknande ställe så pass långt bort? Har hittat en riktig drömhäst men det känns som om den är lite...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Tabitha
·
Hästmänniskan Jag har en häst och jobbar heltid, åker runt 7.30 på morgonen och är hemma runt 17 på kvällen. Jag funderar på att skaffa en häst till...
Svar
6
· Visningar
1 245
Hästmänniskan Vilken tjocklek behövs av aluminium durkplåt för att vara tillräckligt starkt som golv i hästlastbil ? Någon som har en susning ?
Svar
3
· Visningar
3 968
Senast: Tacitus
·
E
Hästmänniskan En ponny som är slutmätt 147 som sedan växt över och har blivit ca 150. Får man/går det mäta upp den så den klassas som häst? En dum...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: LillaGeisha
·
B
Hästmänniskan Har börjat bjuda på en häst, senaste budet var 40 tusen, då kunde säljaren sänka sig till 45 inkl gårdsbesiktning så att man kunde höja...
2
Svar
25
· Visningar
2 548
Hästmänniskan Gamla livförsäkringen på kusen går ut i November, så det börjar bli dags att ta över/förnya vad man nu ska kalla det. Nu funderar jag på...
Svar
15
· Visningar
1 871
Senast: Totola
·
S
Hästmänniskan För en tid sedan hade vi ett gäng ungdomar inhyrda i stallet. I början så verkade allt funka bra och de var trevliga. Men efter någon...
Svar
13
· Visningar
2 317
Senast: Supermoose
·
J
Hästmänniskan Hejsan alla gnäggälskare! Jag ska köpa en hästtransport så fort jag har hittat en bra hade jag tänkt. Men nu har jag fått höra att det...
2
Svar
29
· Visningar
4 298
Senast: Hera
·
E
Hästmänniskan Jag är så sjukt glad!! :bump::bump: Jag kan ta allt från början. Jag har flera flera gånger funderat på att sluta rida helt. Har...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Fiorano
·
M
Hästmänniskan Är det någon som har skaffat egen gård fast att ni inte visste från början om ni ville vara inhyrd eller ha eget stall? Hur har det...
Svar
12
· Visningar
2 470
Senast: Raeman
·
Gnägg 1a placering i wr med min 4-åriga tinker
Svar
0
· Visningar
144
Senast: ernst
·
M
Hästmänniskan Jag ska få låna ett hästsläp av en bekant över en helg. Hur mycket tycker ni att hon ska få betalt? Jag har ingen aning om vad som är...
Svar
16
· Visningar
1 818
Senast: Armani__
·
S
Hästmänniskan Har ett hingstföl på 5 månader som ska bli valack så fort som möjligt. Fick idag en för frågan om jag kunde tänka mig att låna ut honom...
2
Svar
21
· Visningar
2 047
Senast: rocki
·
E
Hästmänniskan Är det någon som har tips om hur man utrotar brännässlor och tistlar i hästhagen? Eller försvinner de själva efter några års betande? De...
2
Svar
33
· Visningar
9 708
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar