Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Hästmänniskan Vad gjorde ni äldre människor *eller ni i min ålder som fått häst, som inte har hästvana föräldrar som inte rider* för att få en häst...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Senast: juni_cool
·
Hästmänniskan Jag har för första gången i mitt liv fått ridsår och jag kan inte förstå varför :confused::confused: Så nu frågar jag er kloka bukare...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: flashlight
·
Hästmänniskan Jag ber moderator flytta tråden om den hamna fel (som jag tror) Måste man ha mellanväggen i släpet vid besiktning eller det går utan...
2
Svar
24
· Visningar
2 055
B
Hästmänniskan Kikar lite på tyska hästar, och i annonser står det ofta TÜV I, TÜV I-II, el likn. Vad menas med det?
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Cyllene
·
Hästmänniskan Sitter här och håller på och skissar på inredningen i min nya lastbil, började då fundera på vad för olika säkerhetsutlösning det finns...
Svar
7
· Visningar
1 277
Hästmänniskan hej! jag har inte så stor kassa till ett släp och har hittat ett enhästarsläp jag undrar nu om det finns någon som har erfarenhet av...
Svar
8
· Visningar
1 445
Hästmänniskan Söker en tvåhästars transport med fronturlastning och möjlighet till bredåkning, samt fönster fram, helst på båda sidor, eftersom hästen...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Fahlis
·
T
Hästmänniskan MÅnga pratar om att när man köper häst ska man "ta över" förra ägarens försäkring. Hur funkar det? Hästen jag ska hämta om två veckor...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: tinna
·
R
Hästmänniskan Måste bara få ventilera lite. Har ett stall med STORA hagar, håller på och bygger helt nytt inne i stallet, stora boxar och service som...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: Rambolina
·
S
Hästmänniskan Jag har funderingar på att sälja min häst men undrar nu lite. Har hört att när man säljer sin häst så har köparen rätt att lämna...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Jag har fastnat och har nu stora problem att ta mig loss! Jag är ingen superryttare men just nu känner jag mig otroooligt värdelös...
Svar
12
· Visningar
1 472
D
Hästmänniskan nu vill jag ha alla viktiga punkter som bör vara med i ett sådant. Har skrivit ett eget med blivande fodervärden. Vill bara...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Martina_m
·
Hästmänniskan Okej, skum rubrik, men... Efter att ha vart sambo snart ett år så har de där fruktade sambo-kilona kommit, jag som var så nöjd med...
Svar
9
· Visningar
1 370
Senast: Pumpernickel
·
F
Hästmänniskan Jag har gjort bort mig. Köpte en häst av ett företag. Hästen saknade papper, alltså stamtavla. Däremot hade hästen pass och på...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: frosthelena
·
Hästmänniskan Hej! Vi ska just till att bygga vårt blivande utestall, som under första vintern endast kommer att vara ligghall. Vi har två hästar...
Svar
8
· Visningar
10 192
Senast: kvandi
·
Gnägg Min prinsessa och jag!
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Fiorano
·
Gnägg Tävling på Ystad Ridklubb 1996
Svar
0
· Visningar
95
·
Gnägg Skolmästerskapet på Ingelstorp 2000, kom trea!
Svar
0
· Visningar
114
·
Svar
0
· Visningar
134
·