I släpet vid besiktning????

Sv: I släpet vid besiktning????

Svar på hur ofta jag tar bort mattan o skäljer av o låter torka fullständigt.

Aldrig. Blir inte skitit under mattan. min polle kissar inte o bajset blir bara på mattan.
Lägger spån vid sidorna som jag sopar ut då o då.

lånar knapp

Vet någon om de kolla inne i transporten när man typar om?
Dvs måste mellanväggen vara i då?

De tittade inte när vi vägde upp. Det är ju intressant om man väger NER och de väger släpet, man tjänar ju inget på att de väger in en för låg tjänstevikt (och man sedan åker fast med antigen överlast eller olovlig körning)

Nej,
Jag var bara nyfiken.
Men det verkar ju som nya släp registreras och vägs in utan inredningen.
Ett släp jag kollade har nettovikt på 650kg i reg. men väger 680kg på våg. De 30 kg motsvarar väl ca en mellanvägg?

Det verkar stämma med viktuppskattningen för en mellanvägg.

Trodde de flesta hade slutat med sådant trams efter den uppmärksammade artikeln i Hästmagazinet för ett par år sedan.

Liknande trådar

Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Buzzter
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Anemone
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 409
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar