Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Z
Hästmänniskan Hej Undrar om det finns någon hästmänniska som har en Subaru Impreza och använder den till att dra hästtransport med ? Funderar på...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Zumas
·
Hästmänniskan Hej! jag har ett litet problem, alltså jag ska på ridläger i sommar (en vecka) och jag känner mig lite osäker, för senast jag...
Svar
7
· Visningar
1 024
M
Hästmänniskan Söker efter ett hus med tillhörande stall eller ladugård men eftersom utbudet är väldigt begränsat undrar jag vilka regler som finns för...
Svar
19
· Visningar
3 061
Senast: Tacitus
·
C
Hästmänniskan Hm, jaa. Har precis tagit studenten (Maj) Gick naturbruk med inriktning hästhållning.. Och nu spånar jag vad jag ska läsa vidare...
Svar
3
· Visningar
1 377
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Jag har nu beslutat mig för att köpa en tvåårig ardennerhingst, för en väldigt billig penning = 6000kr. Jag har varit och tittat på den...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 524
A
Hästmänniskan Ni som har uppfödning av hästar, hur startade ni? Behöver man någon utb för att föda upp hästar?
Svar
13
· Visningar
1 763
Senast: Chili
·
C
Hästmänniskan Igår slet sig min lilla ponny och dum som jag var hade jag glömt handskarna hemma, fick därför rätt rejäla brännsår över lång-, ring-...
Svar
9
· Visningar
2 014
Senast: bigganl
·
S
Anläggning Jag vet inte om den här tråden ligger riktigt rätt, så isf får moderator flytta på den. De är såhär jag har en häst som är lite...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: smultronfot
·
Hästmänniskan Om jag hyr ett stall med möjlighet att hyra ut platser, och det i mitt avtal med fastighetsägaren står att fastighetsägaren ansvarar för...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: Yrja
·
Gnägg 080626 Jättesuddig bild, pga inzoomning från mobilkamera, vid utsläpp i "sommarhagen". Tima var svullen vänster bak o halt, så...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Obegränsat med ridvägar men svårare att ta sig till stallet eller otroligt begränsat med ridvägar och att kunna ta sig med lätthet till...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: sundance
·
H
Hästmänniskan Jag har sedan april förra året drivit ett så kallat hästhotell. Jag känner nu att jag börjar gå på knäna. Hur man än vänder sig så har...
2
Svar
31
· Visningar
3 483
Senast: Nafayette
·
Hästmänniskan Jag har börjat fundera lite på att kanske skaffa medryttare på en av mina hästar för att få lite avlastning både tidsmässigt och...
2
Svar
30
· Visningar
2 534
Senast: Schrewelius85
·
C
Hästmänniskan Vad har ni för brandvarnare i era stall om ni har detta? Är det för rök eller värme de reagerar på? Rökvarianterna brukar väl vara...
Svar
10
· Visningar
1 734
Senast: Alladin
·
Hästmänniskan Om man ska bygga en liten ligghall för 2-3 hästar, behöver man bygglov då...? Är det någon som vet någon bra sida hur man ska räkna...
Svar
15
· Visningar
8 336
Senast: Mirraya
·
Hästmänniskan Nej, det handlar inte om män. Vi är på hästmänniska, det handlar om hästar. Det handlar om att fatta det beslut vi alla djurägare vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 411
Senast: Chili
·
T
  • Låst
Hästmänniskan jag funderar på köp av en gammal transport några bra tips att kolla ?Har en händig man i familjen några bra tips är önskvärt det är en...
Svar
1
· Visningar
734
Hästmänniskan Jag vill inte ha detta till en länk/reklamtråd, utan ser helst att ni som driver B&B berättar lite om vad ni erbjuder, vad som ingår...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Svanhild
·
S
Hästmänniskan Behöver man ha tillstånd för att hålla hästar? Med hålla hästar menar jag då ha ett eget litet stall med tex 3 hästar, samt 3 hagar och...
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: ang
·
I
Hästmänniskan Jag är på jakt efter en foderhäst egentligen eftersom ekonomin just nu inte tillåter köp av dyr häst. Men nu har jag hittat några...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?