Sv: Ingen besiktning - vad är worst case scenario?
????
Men mina tankar är ju ung. som dina.......vad menar du??
Nåväl...det viktigaste är ju egentligen vet.försäkringen!! Om TS är mest orolig för de veterinära kostnaderna! Då är det viktigt att kolla upp så det inte finns några reservationer i vet.försäkringen och om det är karensdagar vid ägarbytet. Men vad jag vet så gäller då försäkringen vid olycka el. "yttre våld" även under karens. Men inte "sjukdom".
Men en ung och frisk häst är väl för sjutton värd mer än 6000.-
Säg tex att jag säljer min häst till en kompis och därmed ett kompispris (för att jag vill min häst väl). Ska då kompisen inte kunna ha den försäkrad till sitt fulla värde???? Ska försäkringsbolaget profitera på att jag e bussig mot min vän .
Man får ju också betänka att om man senare vill sälja hästen alternativt köpa ny häst så måste man ju kunna göra det till samma värde. Skulle vilja se hur mkt häst hon får för 6000.-
????
Men mina tankar är ju ung. som dina.......vad menar du??
Nåväl...det viktigaste är ju egentligen vet.försäkringen!! Om TS är mest orolig för de veterinära kostnaderna! Då är det viktigt att kolla upp så det inte finns några reservationer i vet.försäkringen och om det är karensdagar vid ägarbytet. Men vad jag vet så gäller då försäkringen vid olycka el. "yttre våld" även under karens. Men inte "sjukdom".