Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

C
Hästmänniskan Har två hästar som vi håller på att ordna pass till. Hästarna "döptes" av förra ägarens barn, och namnen finns enbart inskrivna i...
Svar
10
· Visningar
1 572
Senast: Hambo
·
Hästmänniskan Mamma och jag har en häst tillsammans. Eller ja egentligen är det hennes häst, men jag hjälper till lika mycket ungefär. Jag har bott...
2
Svar
27
· Visningar
3 300
Senast: Lager
·
M
Hästmänniskan Fick frågan här om dagen och lovade kolla upp detta. Finns det någon ranking? Länka gärna.
Svar
15
· Visningar
9 400
Senast: Saraoliv
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder... är det när sista bakbenet lämnar marken upp i släpet eller är det när högra bakbenet lämnar marken eller hur 17...
2
Svar
24
· Visningar
2 923
Senast: boccia
·
S
Hästmänniskan Har en importerad häst som endast har ett utländskt pass vart skickar jag det för att få ett svenskpass?
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Ingridl
·
A
Hästmänniskan Måste posta en till tråd i dag:D:D:D Vi har ett sambo par i vårat stall. Dom har en varsin häst. På senare tid har killen i familjen...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
16 026
Senast: sona
·
Anläggning I ett svagt ögonblick för ca. 4 år sen fick jag för mig att kalka alla putsade väggar inne i stallet. Efter några dagars arbete insåg...
Svar
8
· Visningar
3 840
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Jag har två hästar, jag var inte över 18år när jag köpte dom så min mamma står som ägare. Nu vill jag dock officiellt vara ägare på mina...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Hambo
·
J
Hästmänniskan Nu till hösten kommer jag antagligen att börja på Berga, och jag undrar vilka som sökt dit, eller som redan går där eller vilka som gått...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 072
Senast: MirakelJenny
·
T
Hästmänniskan Har köpt en ponny idag och jag vill verkligen byta namn pá henne. Hon har pass (ASRP) med full stam. Hon är född 2009. Hur gör jag...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
31 117
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Jag har precis tagit öven en försäkring på en häst som är föräkrad på sveland. Nu när ja fick papperna så står det längst ner: "Övriga...
Svar
6
· Visningar
1 674
M
Anläggning Hej ! vi har diskusioner på vårat stall om rimliga hyror Så här så det ut hos oss i dag Hyra 1300;- detta ingår box,med halm ...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
34 829
Senast: ellipsis
·
B
Hästmänniskan Jag är sugen på en egen häst, men är osäker på om jag har de kunskaper som krävs för detta. När jag var yngre red jag på ridskola samt...
Svar
11
· Visningar
1 973
Senast: Tispe
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet när ett bete måste vara betat för att man inte ska förlora EU-bidraget? Det måste ju finnas någon datum/tidsgräns...
Svar
8
· Visningar
3 638
Senast: TinyWiny
·
K
Hästmänniskan Finns det någon lag som säger att man ska plocka bort hästbajs från vägen? Jag brukar sparka ner det i närmsta dike om det är utanför...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 801
Senast: Qluring
·
J
  • Låst
Hästmänniskan Jag har en fråga, jag ska snart flytta min foderhäst till ett stall närmare mig. men stallägaren i fråga har djurförbud på alla...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 708
Senast: mysko
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så sålde jag min häst sommaren 2008 men på grund av diverse problem hos de nya ägarna kom hon hem...
Svar
9
· Visningar
3 272
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Numera så måste väl i princip alla inackoderingsstall ha tllstånd för sin verksamhet? Hur noga är ni när ni hyr stallplats av någon...
Svar
14
· Visningar
1 855
A
Ekonomi & Juridik Hej, jag undrar om någon kommun har regler för aktivitetsbidrag till föreningar som även främjar individuella sporter inte bara sport...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Cha9
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30