Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För den som tävlar så älskar vi i domartornet/speakern enkla och lätta namn typ Brunte (och Leia) och är mindre förtjusta i svåruttalade långa "tjusiga namn". Börjar man dessutom rao sig med att översätta de tjusiga utländska namnen till svenska kan man ju skratta i flera dagar
Travhästen Hästen finns redan. http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=540433 (Han tävlar tydligen i Frankrike just nu. Jag skulle vilja höra ett referat från ett lopp som han är med i. )
Jag har fullblodet Hisan vars namn betyder häst på arabiska.
Så ja, det torde vara möjligt att kalla även andra hästar bara de inte är av samma ras för hästen/häst eller dylikt.
En ridskolehäst i samma stall där jag har min kuse heter Katina (islänning), och en tjej som red där förr (har nu egen häst) Heter åxå Katina. och såklart va Katina Katinas favvohäst=P
(Uttalas dock olika)
Oj, vad lustigt har aldrig hört namnet tidigare, varken på människor eller hästar. Låter inte så isländskt heller.
Förresten hade vi en liiten söt c-ponny på ca 25 bast i stallet innan. Han hade stått och gått på samma ridskola som Ferry Tale.
Där hade de döpt om den stackars stackars lilla söta fina ponnyn då de inte visste hans riktiga namn.
Ser han verkligen ut som en Bimbo??? Och JA det hette han i passet med.
lite konstiga och fula namn jag stött på under åren...
Niezanpamanajka - Till vardags kallad Mackan. Ponnysto import från polen