Berga Naturbruksgymnasium

Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Låter bra :D
Hur trivs de andra eleverna?
Gillar du boendet?
Vet du hur de som går ridsport tycker om sin linje? =)
Får man mat av skolan varje dag på veckan eller måste man köpa egen på helgerna? :D

Vad ja har hört så trivs dom flesta väldigt bra =)
Ja har inte hört några direkta klagomål på ridningen.
Om du bor på skolan får du frukost, lunch, middag o fika på kvällen (samma sak om du har stalltjänst). Pendlar du så får du luchen gratis.

Vet inte hur boendet är. men dom flesta verkar nöjda me de oxå =D

Väljer du hästhäst får du prova på alla tre stalldicipliner elr va man säger, trav, kör o ridning.
Efter det ska man välja vad man ska ha, sen är det hyffssat mycket typ en heldag varje/varannan vecka, sen i tvåan är det mycket mer sen i trean har man 16 hästövningar totalt.

Jag tycker att det är ganska lagom, fast lite i trean, fast då har man fördelen att man oftast får rida/köra den/dom hästar som inte har gått =)

I år vart alla intagna som sökte med godkända betyg i sv,ma,eng så du kommer nog utan tvekan in :)

Jag ska börja på berga. Någon mer som ska det?

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 861
Senast: tara
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka