Sv: Berga Naturbruksgymnasium
Som du nu fått reda på via bukechatten, så jag jag på Berga från HT -04 till VT -07. Jag trivdes rätt bra där redan från början, men jag tycker att det blev bättre och bättre hela tiden. Själv bodde jag bara i olika baracker, så jag har ingen aning om hur boendet var i korridorerna. Det var mysigt i de små stugorna och jag som inte är så förtjust i liv och rörelse tyckte det lagom så. Där bor man fyra st med egna rum och sen ett eller två gemensamma badrum samt ett allrum med kokvrå.
Maten var både bra och mindre bra.
Jag är ganska kinkig med mat, men det gick fint för det mesta. Frukosten var jättebra! Kändes lite som hotellfrukost, tycker jag.
Stämningen på skolan var över lag bra. Sen var jag ju inte den som hängde med på festerna på kvällarna... Eftersom det är många som har samma intressen så tyckte jag att det var lätt att hitta någon man trivdes med.
Ridningen vet jag inte så mycket om. Jag valde trav som inriktning och red bara de gångerna när man fick prova på både ridning, trav och körning.
Första halvan av min skolgång så gjorde jag inte så mycket på fritiden. Jag satt mest och pulade med läxor, tittade på tv och umgicks med mina kompisar. Sen skaffade jag häst (som dock inte bodde på skolan) och då fick jag fullt upp på eftermiddagarna.