Berga Naturbruksgymnasium

Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Åh, jag fick precis brev om att jag är intagen :D :D :D
Nu blir det Berga! :D :D :D

Miró a.k.a Mirre. Han flyttade till Berga förra sommaren.

9403122.jpg

Okej, en i min klass har ridit han och hon blev störtfrälst i honom..

Vad roligt, då ses vi där den 15:e ;) vilken linje ska du gå?

det var mina tre värsta år kan jag ju säga. och nej jag var inte mobbad. :angel: jag gillade helt enkelt inte skolan, oseriösa lärare, bussar som gick typ 1 gång i timmen ibland inte alls, helt enkelt en dålig utbildning i mitt tycke, man lärde sej inte mycket och minst på ridlektionerna då de var som att fortsätta på nån jävla ridskola :mad:

Mina 3 bästa år!!! Å jag var den första killen som gick hästinriktningen! :) Vad mycket bus man hade där :D

Du är den första personen jag någonsin hört säga något negativt om berga så jag vet inte riktigt om jag tror att det är så där... men det är ju från person till person! :p

Jaag ska också börja på berga!!
jag räknar dagarna, jag känner två som ska börja där blandannat min bästa kompis, och sen en till :D,
sen så känner jag på skolan också :) de ska bli så fruuuktansvärt roligt! ska Gå Hästhållning, inriktningen har jag inte bestämt ännu :).
vi ses på berga! :D

Shalooj, du bodde inte på skolan va?

Det märktes en stor skillnad på de som pendlade och på de som bodde på internatet. Pendlarna var ofta negativare och hade mer frånvaro.
Visst.. det kanske inte är världens högsta nivå på ridlektionerna, men är man ambitiös, jobbar på och visar intresse så kan man få rida extra. Att bo på internatet är en självklarhet om man vill få ut mest utav Bergalivet. Det var de tre bästa åren av mitt liv och jag saknar det fortfarande så att jag får ont i magen. Visst har jag upptäckt att det finns ett liv efter Berga, men kommer aldrig att få uppleva den atmosfären igen. Man får vänner för livet, lär sig massor om man är öppen för det, roliga busnätter.. men också en del tjaffs och intriger. Men vad kan man vänta sig med så många tjejer samlat på ett ställe, speciellt hästtjejer:smirk:

Ett tips till alla som ska börja är att inte bry sig så mycket om vad andra säger och tycker. Gå efter vad ni själva tror på och vet.

//Dalakhay som gick ut Berga i våras och längtar tillbaka

Haha ja det där kom verkligen från rätt person, du som knappt kom därifrån efter ni tog studenten:D

Alla som ska börja i höst: Vad kul att det är några härifrån som kommit in! Kan ni inte typ presentera er lite lr nåt?:D Så vi vet ungefär vadvi ska leta efter när vi kommer tillbaka i höst;) Ska ni bo på skolan eller pendla? Vilken inriktning funderar ni på?

Puttar upp lite så jag och andra kan få se vilka mer som kanske ska börja på berga :)

Nu är det inte långt kvar tills uppropet, jag längtaaaar! :love:

Sariz, du ville ha en presentation av oss som ska börja på Berga.. Ska försöka knåpa ihop nåt vettigt :angel:

Jag heter Janna och är 18 år (för gammal för detta forum egentligen ;)), ska gå Hästinriktningen på Berga. För er som undrar varför jag är 18 och inte 16 så är det för att jag jobbade ett år efter 9an, var himla skoltrött, efter jobbet så började jag på Estet på Nynäshamns Gymnasium men jag trivdes inte något vidare. Så nu sitter jag här, med en ansökan till Berga som gått igenom och med ett upprop som väntar imorgon :D
Har hållt på med hästar så länge jag kan minnas, har alltid varit ridning som har varit det största intresset. Jag red på ridskola tills jag var 12 år, därefter har jag bara ridit privat, inte haft någon tränare eller liknande utan bara hobbyridit på medryttarhästar. För 1 år sen fick jag min första egna häst, Robin. I samband med det skaffade jag även en liten ponny på foder, Chanell. Chanell lämnade jag tyvärr tillbaka till ägaren för drygt en vecka sen, pga att jag ska börja på Berga och att det förmodligen inte kommer att bli mkt tid över. Det räcker med en häst. Har på senare tid blivit mkt intresserad av trav och monté, så det är något jag kommer att syssla med på Berga.
Förutom hästintresset så har jag även ett starkt bilintresse.. Jag gillar hästkrafter av alla slag :p Tog det efterlängtade körkortet i Maj.

Hm, när det gäller musik så är jag ganska varierande, men några band som alltid kommer finnas i cd-hyllan är:
Lars Winnerbäck, Dixie Chicks, Takida, Ulf Lundell och Jill Johnson

Jag bor tillsammans med min pojkvän i en 2:a i Nynäshamn. Ibland händer det att vi bor hos mina föräldrar också, men blir allt mer sällan. Lättast att ha alla prylar på ett ställe.

Det var allt jag kunde komma på, hoppas det inte blev allt för flummigt och allt för osammanhängande för er att läsa :p
Vi ses väl på Berga antar jag!

Miró a.k.a Mirre. Han flyttade till Berga förra sommaren.

9403122.jpg

Mir'o är den goaste hästen jag vet :P Jag har både ridigt ut och hoppad honom ev varsin gång. Han är verkligen as rolig och hoppa :P pigg och frammåt, gick skit bra :D haha:banana:

Själv gick man hästhållning på Dingle skolan...

Jag joinar Janna och alla andra nya 1or på Berga i denna tråd ;)

Själv ska jag gå hästinriktiningen men sko bo kvar hemma på gården med hästen :p

Hur tyckte ni att första dagen var då? / Linda

jag tyckte första dagen var helt okej.. men jag vill veta vilka klasser det kommer att bli. vad hade du på dig idag? :)

Ååh gud jag vill också veta klasserna.. Jag hade blå jeans, svart linne och tofflor.. Har brunt hår och hade typ lite snedlugg i början men sen började det blåsa så det åkte upp i en toffs :angel:

Hur ser du ut? Eller haha vad hade du på dig? :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 869
Senast: tara
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka