Sv: Berga Naturbruksgymnasium
Nu är det inte långt kvar tills uppropet, jag längtaaaar!
Sariz, du ville ha en presentation av oss som ska börja på Berga.. Ska försöka knåpa ihop nåt vettigt
Jag heter Janna och är 18 år (för gammal för detta forum egentligen
), ska gå Hästinriktningen på Berga. För er som undrar varför jag är 18 och inte 16 så är det för att jag jobbade ett år efter 9an, var himla skoltrött, efter jobbet så började jag på Estet på Nynäshamns Gymnasium men jag trivdes inte något vidare. Så nu sitter jag här, med en ansökan till Berga som gått igenom och med ett upprop som väntar imorgon
Har hållt på med hästar så länge jag kan minnas, har alltid varit ridning som har varit det största intresset. Jag red på ridskola tills jag var 12 år, därefter har jag bara ridit privat, inte haft någon tränare eller liknande utan bara hobbyridit på medryttarhästar. För 1 år sen fick jag min första egna häst, Robin. I samband med det skaffade jag även en liten ponny på foder, Chanell. Chanell lämnade jag tyvärr tillbaka till ägaren för drygt en vecka sen, pga att jag ska börja på Berga och att det förmodligen inte kommer att bli mkt tid över. Det räcker med en häst. Har på senare tid blivit mkt intresserad av trav och monté, så det är något jag kommer att syssla med på Berga.
Förutom hästintresset så har jag även ett starkt bilintresse.. Jag gillar hästkrafter av alla slag
Tog det efterlängtade körkortet i Maj.
Hm, när det gäller musik så är jag ganska varierande, men några band som alltid kommer finnas i cd-hyllan är:
Lars Winnerbäck, Dixie Chicks, Takida, Ulf Lundell och Jill Johnson
Jag bor tillsammans med min pojkvän i en 2:a i Nynäshamn. Ibland händer det att vi bor hos mina föräldrar också, men blir allt mer sällan. Lättast att ha alla prylar på ett ställe.
Det var allt jag kunde komma på, hoppas det inte blev allt för flummigt och allt för osammanhängande för er att läsa
Vi ses väl på Berga antar jag!