Berga Naturbruksgymnasium

Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag hade på mig svarta jeans och en typ biege tröja med hög krage och uppsatt hår :P

Var så många där så jag kommer inte ihåg hur alla såg ut :angel:

Men jag känner däremot igen namnet. :idea: haha...

Ööh haha jadu.. Tänka tänka, minnet är inte så bra vettu.:o

Tror jag hade Jamaica.. Själv då? ;)

Jag har gått på Berga. De tre bästa åren i mitt liv (trots att jag inte bodde där..)! :banana::bow

Senast ändrad:

Jahaaaa hahaha xD

Du vet ju hur jag är, mer virr en människa ;D

Du försvann från msn xD jag råkade ta bort dig Janna för jag hade två av dig =S Men addade igen men du är offline? :o

*delvis kl*

Jag tyckte första dagen var helt okej. Kände ingen så det kändes lite skumt, med tanke på att jag ska bo där och så, jobbigt att inte känna någon. Men efter att vi delats in i grupperna så började man ju prata med folk och då gick det bättre tycker jag.

Ska ni bo där? Vilken inriktninng ska ni gå?

Jo det är alltid svårt när man kommer ensam och ska lära känna så många ;)

Jag ska inte bo på internatet men jag ska gå inriktning hästhållning :d
själv då?

jag gick ut -04 från berga.
jag var rätt skoltrött men såhär i efterhand så kan jag säga att det var helt fullt ärligt bland mina bästa år.
hela berga-stajlen man kommer in i, o alla människor. alla lärare! ja inte alla kankse.
o ridhästarna e ju underbara. synd att alla gamla godingar e döda.
men får ni chans att rida på körhästarna när ni har håltimmar (fick vi göra) så rekomenderar jag damerna stella o marta. underbara!
o så får man inte glömma att titta in hos kossorna.
mkt trevliga djur.

Jo, jag har en plats på internatet men bor inte där inatt och vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska bo där eller inte. Skulle gärna bo hemma men det är så jobbigt att pendla :/ tar 1h 40min..

Jag ska också gå hästhållning, funderar på sam eller nv inriktning.

Vad kul att några härifrån ska börja på berga!
Tyckte ni att det var bra första dagen?
Vart ska ni bo ni som bo på internatet? :)

Jag börjar tvåan nu, och kan säga att jag längtar tills på måndag!
det är en underbar skola! :)

Vem är du?:D Råkar ju lixom vara så att jag också börjar tvåan nu så jag vet troligen vem du är om du säger det;)

Till alla nya ettor: Akta er för oss nu på måndag när vi börjar!
Haha äsch vi ska vara snälla:D Kul att ni gillar skolan än så länge!
Och SandraW jag måste få veta vem du är på måndag:D

*KL*

Sitter på Berga och har lite tråkigt just nu så jag puttar upp tråden och vill höra lite från ettorna hur ni trivs på Berga
och lite annat allmänt skvaller från alla:D

*KL*

Sitter på Berga och har lite tråkigt just nu så jag puttar upp tråden och vill höra lite från ettorna hur ni trivs på Berga
och lite annat allmänt skvaller från alla:D

Syrran går där och åker till Mallorca nästa vecka på 3 veckors praktik, inge synd om henne ;)

Stor :bow: till skolan som verkligen fixar allt, gick själv på Jälla och där fick man bara en samling A4 med olika praktikplatser och så fick men fixa allt själv!

Å gud va med minnen som ploppade upp när jag såg tråden, gick ut 05 men då åhade jag gått om ett år, ville inte riktigt släppa taget om skolan :D

Rasa kallades jag på skolan å gissa om ja saknar det stället, d bästa 4 åren i mitt liv säger jag bara. saknar berga asmycket, tiden folket mitt rum, grannen Petra som hoppa i min säng varje morgon *bara för att jag e morgontrött* bodde i E-korridoren. :P
självklart saknar jag Ture (travhästen)

ni som precis börjar på berga, ta vara på tiden, det går sjukt fort, å det är en underbar tid.

Verkar vara många som har svårt att komma därifrån:rofl: Men jag förstår det, jag går andra året nu och älskar verkligen Berga! Klart det är jobbigt att plugga ibland och så, men man har ändå så kul och ändå bor jag inte på skolan!

pmm: Jag tror jag vet vem din syrra är:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 869
Senast: tara
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka