A
Anna Karlsson
Sv: Hästmänniskor som egentligen inte har råd att ha hästar
Hoppas du gav dom stordäng. INGEN rör mina hästar utan min tillåtelse!!!! fast det där med tränset har jag råkat ut för! Stallägarens dotter tog ena tygeln från kandar tränset för den var så fin och tunn.
Det sluta med att jag kom utan tygel till kandaret på min dressyr träning.
GISSA OM JAG VAR FÖRBANNNAD!!! Då dög inte vardags tränset utan hon lärade ha snygga tyglar till skogsridturen.
Foder och strö har jag aldrig blivit av med vad jag vet. När jag stått i andra stall än mina egna har hö, strö och kraftfoder ingått i hyran.
Däremot har folk lånat saker av mig när jag inte var i stallet tex:
*Sadel (de hade ingen sadel till sin häst så då tog de min utan att fråga ganska irriterande då jag fick ställa in träningar för att min sadel inte fanns hemma)
*Träns (mitt träns var snyggare än deras )
*Sadelgjord (den gjorde en sväng till Skåne och tilllbaka när hyresgästen som tog den flyttade hem igen)
Men det värsta alla kategorier:
Mina HÄSTAR!!! Ena hästen hade varit skadad och skulle vila 4 veckor efter 3 veckor började tjejerna i stallet rida henne... Den andra hästen hade jag precis köpt och en av tjejerna tyckte hon var fin så vips var hon borta! Kan säga att jag blev helt totalt rosenrasande när jag kom till stallet och skulle ta in mina hästar och de var borta! Men enligt stallägaren fick jag skylla mig själv som inte red som jag skulle
Hoppas du gav dom stordäng. INGEN rör mina hästar utan min tillåtelse!!!! fast det där med tränset har jag råkat ut för! Stallägarens dotter tog ena tygeln från kandar tränset för den var så fin och tunn.
Det sluta med att jag kom utan tygel till kandaret på min dressyr träning.
GISSA OM JAG VAR FÖRBANNNAD!!! Då dög inte vardags tränset utan hon lärade ha snygga tyglar till skogsridturen.