Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Behöver man skicka in vet. intyg (utfärdat av svensk veterinär) till samtliga försäkringsbolag för att få en giltig försäkring om man...
Svar
4
· Visningar
1 599
Senast: Eligible
·
W
Hästmänniskan Har nu lyvkats övertala mina föräldrar lite att köpa häst och vi ska fixa boxplats till hösten. Jag vet en välutbildad jätte fin ponny...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Ja som rubiriken lyder, vad händer om fodervärden ej hämtar sin häst innan uppsägningstiden är slut? Hur löser man det, vilka...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 656
Senast: DubbelAnnika
·
Hästmänniskan Många av oss rider väldigt mycket och tränar seriöst på hög nivå och alla vi som har stall hemma vet hur mycket jobb det är att sköta...
2
Svar
27
· Visningar
7 728
Senast: borderka
·
S
Anläggning ska bygga ridhus och undrar om det är någon som har några bra förslag på företag som bygger billigt? någon som kanske redan gått igenom...
Svar
0
· Visningar
1 092
Senast: sandra87
·
H
Hästmänniskan Vi har börjat bli intresserade av ett stallbygge av 8 boxar, hagar, skrittmaskin och en stor paddok. Först ock främst, hur mycket...
Svar
6
· Visningar
3 714
Senast: Mariaauto
·
H
Ekonomi & Juridik Jag hade en helt fantastisk häst på ett ridläger, och har nu hittat stället där hon bor. Hon kan hyras ut, och nu vill jag då hyra...
Svar
19
· Visningar
2 737
Senast: ffengvall
·
S
Hästmänniskan Någon som byggt egen delad boxdörr? Då min häst vill klättra över måste jag nu försöka fixa någon gallerdörr ovanför vanliga boxdörren...
Svar
1
· Visningar
1 092
Senast: Lunketuss
·
Anläggning Hur ofta och hur snabbt efter man slagit en vall bör man vända? Om vädret är bra, ca 23-27 grader, sol/moln? Hur snabbt kan man bala...
Svar
8
· Visningar
3 616
Senast: Tacitus
·
T
Hästmänniskan Hur rutinerad behöver man vara för att skaffa unghäst? Vi tänker en häst på ett år ungefär och att man har läst ordentligt om allt som...
2
Svar
24
· Visningar
4 591
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Är på g att köpa häst och har lite funderingar. Hästen är försäkrad sedan tidigare, hur enkelt är det att ta över den? Är det bara att...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Bluefish
·
Ekonomi & Juridik Hört att det finns ett minimum krav på hur länge hästen får stå i box/dag. Letat och letat men lyckas aldrig hitta det igen. Någon som...
Svar
7
· Visningar
6 925
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Kom ingen hovslagare idag... mitt sto har typ 1 mm sko kvar och ena bak börjar glappa.. Jag bokade tid med de andra i stallet tills...
Svar
10
· Visningar
2 158
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan Köpte för 2 år sedan en 13-årig valack, okänd härstamning, lite som ett projekt. Hästen var enormt spänd och känslig för allt, men jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Senast: boccia
·
Hästmänniskan Är i full gång att leta häst :love: Nu har jag några frågor angånde att besikta hästen före köp. Ska man alltid besika en häst...
Svar
18
· Visningar
11 177
Senast: JossanW
·
Ekonomi & Juridik Hoppas detta är på rätt tråd! Jag har nyligen startat en affär där jag säljer begagnade rid och sport utrustning.Har fått in mest...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: KungTulle
·
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Bonneville
·
Ekonomi & Juridik Fick i dag räkningen på ägarbytet,problemet är att räkningen är dansk,och ska alltså betalas i danska pengar,kan man bara räkna om och...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Fibusen
·
T
Ekonomi & Juridik Vilket län har mest hästintresserade människor tror ni? Ifall man tänker bedriva någon verksamhet med att hålla kurser och lektioner...
Svar
12
· Visningar
1 681
Senast: _Amazing_
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2010 flyttade jag till ett stall med fullservice, förutom lunchpåsar som man gjorde själv. I januari 2011 satt en lapp i...
2
Svar
33
· Visningar
6 082
Senast: ffengvall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka