Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag tror att vi måste börja reda ut vad som egentligen står i kontraktet. För det kan faktiskt vara så att ägaren har rätt. För att veta säkert måste man veta hur det är formulerat i avtalet.
Det kan vara så att det står att kontraktet ska säga upp tre månader innan avtalet går ut. Men beroende på formuleringen behöver det inte alls betyda att avtalet går ut tre månader efter att man sagt upp det. Utan det kan istället betyda att ett i avtalet satt datum gäller. Det med tre månader innebär då att man måste säga upp det minst tre månader innan detta datum annars förlängs det automatiskt ett år eller en period till. Trots att man sagt upp det men då är den perioden den sista innan det slutar att gälla.
Updatering.
Hon ringde mig för ca 30 min sedan och sa att hon inte tänkte hämta hästen eftersom att jag brutit kontraktet. Då var det också mitt ansvar att hitta en ny fodervärd eller en ny köpare.
Inget av detta står i kontraktet men hon säger att hennes syster påpekade det när jag var och provred. Ägaren i fråga var själv inte med den gången után endast hennes syster. Jag har verkligen INGET minne av något sådant och då hade jag givetvis inte gått med på att ta hem hästen eftersom att jag känner att uppsägningstiden är en säkerhet för båda parter.
I kontraktet står de att om de ej följs så kan det hävas direkt. Detta har ej skett utan jag har helt enkelt sagt upp kontraktet.
Så nu vet jag inte vad som händer. .