Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Ekonomi & Juridik Hej Jag vet inte var jag ska placera den här tråden men jag provar här. Det jag undrar är vad som gäller i det här scenariot...
Svar
5
· Visningar
1 664
Senast: schelin_j
·
F
Anläggning Jag har en ridbana där det växer en hel del gräs, ser snart ut som en gräshage =(. Hur kan man få bort det på ett billigt sätt? Salt...
Svar
7
· Visningar
4 602
Senast: Ingridl
·
L
Hästmänniskan Igår när jag var ute på långpromenad gick jag förbi ett ställe där det var flera år sen jag gick förbi sist. Där i en hage med halvt...
Svar
18
· Visningar
2 305
Senast: ZandraBson
·
Ekonomi & Juridik Jag och min kompis har problem med grannen som bor intill vårt sommarbete. Hagen går utmed deras tomt och infart och grannen envisas...
2
Svar
25
· Visningar
4 447
Senast: Sammet
·
H
Hästmänniskan Hej Vet inte om dett inlägg hamnar rätt nu men jag provar här:) Köpte i förra veckan ett skogsstall som jag började riva lite i...
Svar
6
· Visningar
3 580
Senast: haggmar
·
Hästmänniskan Jag vet inte om tråden ligger rätt, men moderatorn får väl flytta på den om den ligger helt tokigt... :) Går det att börja igen? Nu...
Svar
10
· Visningar
7 932
Senast: Allobosia
·
Ekonomi & Juridik Har hittat en 4-årig halvblodsvalack som jag ska köpa om allting går vägen men sitter och funderar på hur ingående vet. besiktning jag...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: Ingridl
·
Hästmänniskan Hej! Jag tänkte höra med er vad ni har för kunskaper om betesputs. Om man slår hagen som hästarna går i, då blir det ju färskt...
Svar
3
· Visningar
3 910
Senast: Skrotten
·
G
Ekonomi & Juridik Jag är ägare till en häst som jag har lånat ut på foder. Nu vill jag ha tillbaka min häst då jag har fått ordning på både ekonomi och...
2
Svar
31
· Visningar
6 391
Senast: Martina_m
·
Hästmänniskan Hur viktigt är det att hovslagaren är med i Hovslagarföreningen? Förr om åren, vad jag minns, tyckte många att det var jätteviktigt, men...
Svar
9
· Visningar
2 323
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Om en person sätter stängsel på min mark utan tillåtelse eller någon som helst tillfrågning,vad kan jag som markägare göra? Personen...
2
Svar
20
· Visningar
6 197
I
Ekonomi & Juridik Jag hade ute en veterinär hos min förra häst som felbehandlade honom vid flera tillfällen (vilket jag förstod när jag senare tog ut en...
2
Svar
36
· Visningar
4 255
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Vette tusan vart denna ska ligga någonstans, men provar här. Ni som kan hoppa upp på era hästar utan stigbyglar eller andra...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 058
Senast: aidilutt
·
Gnägg Från travare till ridhäst
Svar
0
· Visningar
105
Senast: sirpa40
·
Hästmänniskan Jag har riktigt kasst självförtroende, mest pga av mobbning. Så har inte tävlat på flera år och rider knappt för tränare längre. Den...
2
Svar
28
· Visningar
3 281
Senast: jarnroos
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 975
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Någon med ardennererfarenhet som kan tipsa om det är nåt särskilt man borde veta om just ardenner? Det jag känner till är givetvis...
2 3
Svar
47
· Visningar
16 779
Senast: Dalmas
·
Hästmänniskan Hejsan! Har en liten fundering ifall det är någon som har lite mer koll en jag på vilka muskler som tränas vid ridning och vilka som man...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Miagi
·
Ekonomi & Juridik Har fått tillgång att arrendera ganska mycket betesmark och känner att det är mycket mark till våra hästar. Funderar på att "hyra"...
Svar
5
· Visningar
3 212
Senast: Taken
·
Hästmänniskan I kväll visas en film som heter Hästpojken, om en autistisk pojke. Has far tar med honom på en resa med häst. Jag har inte sett...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka