Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Är det någon som köpt ut stolp från gammal gård eller flyttat från gård och sålt sitt hagmaterial? Stolpen är 6-8mm i diameter och...
2
Svar
27
· Visningar
3 282
Senast: Ramona
·
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Ganti
·
L
Ekonomi & Juridik Jag har planer på att anställa en utbildad hästkötare 5 dagar i veckan ( mån- fre ) i mitt stall. Hennes uppgifter kommer att vara...
Svar
6
· Visningar
3 775
Hästmänniskan vad betalar ni för ert strö? spån? Torv? Halm? st pris eller hela pallar?
2 3
Svar
43
· Visningar
7 840
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Om jag in vågar gå med på en ny avbetalningsplan till dom som köpte min häst ? Så här ligger det till: Sålde min häst på avbetalning...
2
Svar
39
· Visningar
5 864
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har länge gått i tankar om att köpa en häst.. För mig inte vilken häst som hellst utan en på ridskolan där jag rider. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: Allobosia
·
Anläggning vi ska bytta ett staket utmed en del av hagen, inget vanligt impregnetat till hagar utan ett målat typ som dekoration. men nu så har vi...
2
Svar
24
· Visningar
4 843
Senast: Buck
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 567
Senast: bigganl
·
I
Hästmänniskan Hej på er! Jag köpte hem halmpellets till min häst eftersom jag hört så mycket gott om det. Nu undrar jag vad ni andra har för märken...
Svar
9
· Visningar
1 985
Senast: Boerperd
·
Hästmänniskan Är det någon här som faktiskt driver ett hobbyföretag? :D Jag hoppas på att kunna ha ett sådant vid sidan av mina studier, men har...
Svar
5
· Visningar
2 381
Anläggning Ville med denna tråden få inspirationsbilder hur ni har byggt erat stall i en lada. Funderingarna går till att jag skulle bygga ett...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: zingoalla
·
Hästmänniskan Vad ska jag tänka på om jag skulle köpa ett föl? Är det några speciella saker som är viktiga att tänka på om man jämför med att köpa en...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: KungTulle
·
S
Hästmänniskan Hur lång tid är rimlig att vänta på sin hovslagare vid tappsko resp. ny tidsbokning? Som stamkund.
2 3
Svar
58
· Visningar
4 419
Senast: imrahil
·
Hästmänniskan http://helahalsingland.se/nordanstig/gnarp/1.3652440-nagon-slappte-ut-hastarna-ur-hagen#.TgoxwPeOc2E.facebook Hela dagen har jag...
2
Svar
32
· Visningar
4 500
Senast: cactuspower
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat en köpare till min häst som ska sätta in en handpenning på hästen i väntan på veterinärbesiktning. De sätter in pengar...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Willja
·
B
Hästmänniskan Hejsan ! Sitter nu med en betalning för hästförskringar via Agria?! Vad mer det finns för bolag för hästförskingar. Äger 4 st...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: Wacero
·
Hästmänniskan Hej! Är intresserad av ett kallblod men hon är inte så hög,endast ca 143 i manken. Kan man anse att hon är viktbärande ändå tanke på...
2
Svar
23
· Visningar
6 240
Senast: syrran
·
Anläggning När bara en vall skörd tas, måste man göra något åt återväxten senare på säsongen? Och isåfall vad och när?
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Har en fundering kring huvudförfallodagen på försäkringen, i försäkringsbrevet står det "Försäkringstid 2011-01-01 -- 2012-01-01" är det...
2
Svar
20
· Visningar
2 773
Senast: Bison
·
Anläggning Kan man göra någon form av provtagning på jorden och se om finns parasiter? Aldrig hört om men man kan ju gripa efter halmstrån ;)
Svar
7
· Visningar
1 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka