Fortsätta kämpa eller ge upp?

Sv: Fortsätta kämpa eller ge upp?

Känner igen exakt detta fenomen! Har bekanta (extremt seriösa) som kämpade på med en underbart fin häst som ibland gick helt kanon och vissa dagar kunde bli helt skogstokig.

Även i detta fall var det kissing spines. :(

Kanske ngn redan har frågat, men vad är det för häst, hur gammal är den och vad vill du kunna använda den till?

15 årigt halvblod, tanken är att han ska kunna tävlas lokalt i 100-110-klasser i hoppning, samt eventuellt även lc-lb-dressyr

Känner igen mig, ibland "hoppas" jag nästan att det ska finnas något fysiskt fel på hästen som gör att han måste tas bort (hemskt, jag vet). Dels så skulle det förklara varför han är som han är, samtidigt så skulle jag få hjälp att fatta beslutet om hästens framtid...

Hoppningen hade jag lagt ner tillfälligt en period (pga en händelse på en tävling tidigare i år), men återupptog den nyligen igen, och han var riktigt fin då (inte lika het som han brukar vara).

KL

Har beslutat mig att efter betet sätta igång hästen igen helt förutsättningslöst, och får jag inte rätt känsla när han fått upp kondisen igen och kommit igång så får jag väl helt enkelt inse att vi inte klickar. Det är en underbar häst, men kanske inte min hand i handske... :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 160
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar