Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte kolla om det är någon här som har gått SLU:s utbildning i skara till djursjukskötare och vill berätta mer om den? Funderar...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: Flipp
·
Hästmänniskan Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel. Jag är ute i hästletarträsket (foderhäst för senare köp) igen och behöver lite...
Svar
8
· Visningar
1 378
Senast: cahs
·
Svar
0
· Visningar
105
Hästmänniskan Ska skriva kontrakt och i kontraktet efterfrågas registreringsnummer och passnummer och jag kan för mitt liv inte begripa vilket som är...
Svar
4
· Visningar
10 067
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt under vilken underrubrik den här tråden bör ligga, så har den hamnat fel får moderator gärna flytta på den. I...
Svar
8
· Visningar
2 812
Senast: Denver
·
Anläggning Hej! Vill minnas att Ridskolan Strömsholm fick ett föreläggande från länsstyrelsen i våras om att se till att alla hästar får...
Svar
8
· Visningar
1 939
  • Låst
Hästmänniskan Rolf-Göran Bengtsson är ju nominerad till radiosportens Jerringpris. Det vore väl jättekul om en ryttare kunde få det :) Glöm inte...
Svar
1
· Visningar
996
Hästmänniskan http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=48499 Är det bara jag som tycker detta är fullkomlig idioti?! De vore ju en ide att...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 477
E
Hästmänniskan Hejsan! Jag skulle vilja arbeta på gård i Norge under våren 2011 och undrar om någon här har gjort det och skulle vilja dela med sig...
Svar
6
· Visningar
4 732
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Började att fundera då jag blev erbjuden en bod som iofs inte hade varit så tokigt att sätta som väderskydd i en vinterhage. Började...
2
Svar
32
· Visningar
4 427
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Hur har det funkat o rida för er som har disckbråck/överrörliga fogar i bäckenbenet? Har varit sjukskriven en längre dit för värk i...
Svar
4
· Visningar
2 260
Senast: Cornelia
·
N
Anläggning Vad har ni för sådana i erat stall? Får man ha med hunden? Får den vara lös i stallet? på gårdsplan/hagar? Får den vara med på...
2
Svar
37
· Visningar
4 156
Senast: Lager
·
Ekonomi & Juridik Vad måste stå med i en uppsägning av ett fodervärdsavtal? Kan man skriva som nedan: Uppsägning fodervärdskontrakt Härmed säger...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: Leah
·
Ekonomi & Juridik Det talas en hel del om köparens rätt gentemot säljaren t.ex. hävning av avtal pga tidigare skada o.s.v. Men, vad händer om man som...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 337
Senast: palle
·
Hästmänniskan Är det någon mer som har mindre barn som rider? Har ni märkt att de blir trötta snabbt? Både jag och min kompis har barn under 7 år...
Svar
10
· Visningar
1 686
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Om man hyr boxplats och inte får kontrakt på den trots att man påtalar stallägaren detta, vad gäller då angående uppsägningstid och...
Svar
5
· Visningar
1 196
Hästmänniskan Hej jag har då en fråga ang försäljning av häst.En kompis till mig har en häst som hon ska sälja det står i hennes kontrakt som hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 471
Senast: corzette
·
Anläggning Nu närmar sig ju vintern och efter förra årets oerhörda och långvariga kyla så vill jag förbereda mig! Jag behöver en avfuktare som...
Svar
0
· Visningar
881
Senast: eigollet
·
Hästmänniskan Måste fråga en sak! Jag har fått en unghäst som saknar papper, hon kom till via en tjuvparning mellan två halvsyskon! Den unga damen är...
Svar
15
· Visningar
2 488
Hästmänniskan Jag undrar hur man går tillväga att få ett pass till en travare? jag äger ingen själv men har vart o kollat på en och det visa sig att...
Svar
18
· Visningar
1 687
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka