Sv: Oseriös hästköpare
Man kan visst ringa till ett djursjukhus för att fråga om den eller den hästen har varit där, men du kan inte få ut journalen ens om du är ägare på hästen utan det kan bara den person som var där med hästen göra.
Det vet jag för några som hade mitt första fullblod på prov i några veckor tog honom till Helsingborg för att göra en veterinärundersökning inför ett eventuellt köp.
Då råkade den personen i personalen pricka för att dom var "ägare" på hästen.
Därför fick jag som var den verkliga ägaren bara veta att hästen hade varit där men inget mer om inte dom eventuella köparna begärde att få ut journalen, vilket dom vägrade göra.....
angående det andra fallet jag skrivit om så la polisen ner förundersökningen då chefsöverveterinären sa att allt hade gått helt rätt till.
Då sa advokaten att dom var tvungna att då driva det som ett civilrättsligt mål och då skulle det ta mycket lång tid, kosta massor med pengar och utgången skulle vara oviss... Därför gick dom aldrig vidare
Och att chefsöverveterinären sa att allt gått rätt till är väl självklart då det var han som skrivit under papprena och därmed var jävig när polisen frågade honom, när vi påtalade det för polisen så sa dom att det inte var tillräckligt för att öppna fallet på nytt.....
Så ÄR VERKLIGHETEN..... tyvärr.....