Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik ha suttit och kollat på lite ponnyer i polen och tycker endel ser trevliga ut och en del behöver äta upp sig och sätta muskler . så...
Svar
4
· Visningar
1 519
Senast: Boj
·
M
Ekonomi & Juridik Behöver hjälp med att förstå konsekvenserna, juridiskt, för följande. Jag hyr en box och lösdriftsplats i ett lösdriftsstall. Enl...
Svar
15
· Visningar
2 716
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 049
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Vilka kostnader får man ta upp? Är det alla kostnader man haft för hästen? Dvs uppstallning, skoning, vetvård, vacc, träningar, resa...
2
Svar
39
· Visningar
4 233
Ekonomi & Juridik Jag syftar på er som hyr ut stallplatser vitt, betalar ni full hyra för era egna hästar?
2 3
Svar
41
· Visningar
5 204
Senast: athena
·
Anläggning Hej! Jag undrar hur ni väljer ny hyresgäst i ert stall. Vilka frågor ställer ni? Kollar ni referenser? Ja kort sagt hur går snacket o...
Svar
13
· Visningar
2 330
Senast: Ingridl
·
Ekonomi & Juridik Hejsan frågan riktar sig både till uthyrare och inackoderade. * Hur vill ni ha hyran Betald/Hur betalar ni hyran? i förskott eller i...
2
Svar
20
· Visningar
3 064
Senast: MiaMaria
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som ska söka gymnasium. Jag skulle så gärna vilja gå på ett ridgymnasium med spec inriktning inom AR...
Svar
8
· Visningar
1 669
B
Ekonomi & Juridik Nu har jag börjat ledsna ur totalt. Har haft ett pågående hästbyte under lång tid pga olika skäl som var helt okej från början, bytet...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: svea
·
V
Anläggning Hur har ni löst det med den lagstadgade boxen man ska ha om man har lösdrift? Jag har hästar på arrenderad mark, Med lösdrift och en...
Svar
3
· Visningar
1 365
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Ja, vad är egentligen skillnad på medryttare och fodervärd? Vad säger ni? Har fodervärden mer att säga till om än medryttaren, vad...
Svar
13
· Visningar
4 057
Senast: TinyWiny
·
D
Hästmänniskan Jag har en fundering jag hoppas jag skall kunna få svar på med hjälp av denna tråd, hoppas bara jag hamnat på rätt ställe :) Vi i...
2
Svar
28
· Visningar
3 159
Senast: gladmymlan
·
Hästmänniskan Vi ska bygga en lösdrift i vår och funderar lite hur vi ska bygga den, har ni några smarta tips? Hur ser eran lösdrift ut? Vi har...
Svar
3
· Visningar
2 665
Senast: lady_vip
·
S
Hästmänniskan jag och min sambo har haft planer på att köpa egen gård men tyvärr blev det inte så pga av lite olika omständigheter och vi bor kvar på...
2
Svar
24
· Visningar
5 246
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Ska ta det från början, jag letar efter en hopphäst att utvecklas med nu när jag fått min nordistant såld, hon åker imorgon. Nu är det...
2
Svar
20
· Visningar
2 904
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag var så sjukt nöjd med mitt försäkringsbolag, jag tror till och med att jag prisade dom i nån tråd här på buke för någon vecka sedan...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 681
Hästmänniskan Hej, jag är orolig att jag fått ett diskbråck, ska på magnetröntgen om en månad. Är ju jätteorolig att detta kommer innebära att jag...
Svar
11
· Visningar
3 191
Ekonomi & Juridik Driver en liten privat ponnyridskola som tyvärr inte går med vinst, men iallafall +-0. Får tyvärr stänga ner några månader över vintern...
Svar
4
· Visningar
3 640
Senast: Agnes
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder så undrar jag om ni som hästmänniskor känner er tryggare på hästryggen eller är det tryggare att hantera hästen på...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 157
Anläggning Hej. Vi var idag och kikade på ett hus, var väl ute på landet kan man säga. Finns en gammal lada där det för längesen funnits djur...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve