Är eran vita verksamhet helt laglig?

Sv: Är eran vita verksamhet helt laglig?

jo det är klart men en bilhandlare har antagligen inte köpt in allt för egna pengar från början, är du med på hur jag tänker?

Sv: Är eran vita verksamhet helt laglig?

Troligen så har han väl köpt bilfabriken för egna pengar, gör avdrag för kostnader för den (inkl värdeminskning) i sin verksamhet och gör även avdrag för allt som kostar för att bygga bilarna.

Det är ju så du måste göra också. Sen att verksamheten går med förlust, alltså att du måste använda dina skattade pengar för att driva runt den, det struntar SKV blankt i tyvärr.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 259
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar