Jag har igår ägnat mig åt en timmes tjafsande med försäkringsbolaget och ÄNTLIGEN fått rätsida på detta. Efter tredje personen jag fick prata med. Halleluja.
Mitt ombud sa först att reservationen försvinner efter 6 mån. Jag tyckte det lät för bra för att vara sant och dubbelkollade genom att fråga om jag uppfattat det rätt och då hade han ändrat sig till att den försvinner efter 6 mån med intyg. Då var jag såpass trött och less på hans ändrade storys hela tiden så jag ringde en annan, denna gång kundtjänst.
Denne sa först att det inte fanns någon reservation på min försäkring, sedan sa jag åt honom att ta då reda på detta omedelbart så jag vet vad f-n som gäller. Då hittades uppdateringen med reservationen men han sade att intyg kan lämnas av nån annan än veterinär tex hovslagare. Bullshit tänkte jag, så enkelt kan det aldrig vara, jag bad om skrifitligt på detta. Då började han vackla och jag fick tala med en tredje person på bolaget, en skadereglerare, som efter mkt om och med förstod min frustration och kunde beskriva exakta förfarandet vid min typ av reservation.
Tack halleluja amen. Efter all denna cirkus och tjafs och nya bud, dubbla bud, gamla bud osv så har jag äntligen fått nån uppfattning. Hoppas jag. Väntar givetvis på skriftligt besked innan jag gör något. Pga allt detta tjorvande krävde jag att min ångerrätt skulle förängas med 14 dagar from igår, eftersom jag inte haft chansn att ta ställning till något då dom inte kunnat tala om för mig vad som gäller. Jag tänker inte stå där med en försäkring jag inte kan ångra, pga att bolaget använt min ångertid till att tjafsa.
Ibland undrar man om ens bolagets egen personal vet vaf-n det är dom säljer till folk och enligt vilken regelbok. Så nej, jag kan inte tycka att det är konstigt att man som kund ibland undrar vad man har för försäkringsskydd egentligen