Hjälp! är det dumt att köpa??

Sv: Hjälp! är det dumt att köpa??

Samt att en häst som löpt och inte varit skadad är en mycket hållbar häst. Skulle du köpa en ren hopphäst som fått en senskada pga träning/tävling?

Den här hästen i tråden är en fd galoppör som har en senskada. Men det kanske du har missat;)
Detta handlar alltså inte om en löphäst som inte varit skadad - håller i övrigt med dig om att en häst som orkat gå löp hela livet, exempelvis Järvsöfaks, är en extremt hållbar häst.:idea:
Men som sagt, så var det ju inte med hästen i tråden. Och jag har ju också skrivit att jag aldrig skulle ge mig in på en skadad fd galoppör.
Har faktiskt inte uttalat mig i det mer generella - huruvida jag skulle köpa en hel fd galoppör eller inte. Det skulle jag antagligen inte, men då inte av hållbarhetsskäl utan för att jag nog inte skulle ha lust att lägga jobbet på att lära om hästen.
Skulle däremot gärna köpa en oskadad travare för utmaningen att få ordning på en sådan ridmässigt.

Nej, jag skulle inte köpa en ren hopphäst som skadats av träning/tävling heller.

Om jag hade sådana tävlingsambitioner som TS beskriver, skulle jag inte köpa någon skadad häst över huvud taget, oavsett ras. Och som sagt, i all synnerhet inte en fd löphäst varken trav eller galopp.,

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 450
Hästmänniskan Hej! Okej, jag varnar er för ett långt inlägg. Jag är i en lite knepig situation och behöver lite åsikter och råd, och jag tänkte...
Svar
12
· Visningar
2 522
Senast: Pathmaker
·
Ekonomi & Juridik Hade en nära väns häst på inridning hösten 2010-våren 2011 och fastnade otroligt för henne. Då var hon otroligt trevlig att ha och göra...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 689
Senast: Monifa
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 343
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar