Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Ekonomi & Juridik Jag och min sambo flyttade till en gård i början på december och skulle ta hand om min systers häst medan dom var utomlands. I mitten på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 933
Senast: Rosett
·
A
Hästmänniskan Hej hopp! Förbereder mig för fullt inför vårens högskoleprov för att kunna komma in på veterinär på SLU, men känner att en plan B...
Svar
6
· Visningar
5 017
Hästmänniskan vet någon hur jag då ska gå till väga? Jag har blivit hänvisad till en skola i katrineholm ( www.htuab.se ) Men den skolan verkar ha...
Svar
4
· Visningar
2 266
Senast: Jaacquline
·
Hästmänniskan Frågan är ju rätt uppenbar faktiskt. Jag själv funderar på att inköpa något utav det. Min tid räcker inte till till alla hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
11 505
Hästmänniskan Hejsan! Jag vet inte om jag la denna tråd rätt men annars kanske moderator kan lägga den rätt?! Nu ska vi bygga boxar här hemma...
2
Svar
24
· Visningar
6 188
Senast: Sallekott
·
Svar
0
· Visningar
135
Senast: puppan2
·
Hästmänniskan Hej Jag fick just reda på att mitt försäkringsbolag har ändrat villkoren med att ha samma höga självrisk men att man nu också får...
Svar
6
· Visningar
1 032
Hästmänniskan Igår kväll fick jag avliva min älskade pålle efter många timmars kämpande med en kolik som inte ville ge med sig...han hade så ont, så...
2
Svar
35
· Visningar
6 044
Senast: Bananens
·
Hästmänniskan Hej! Efter mycke funderingar har jag beslutat mig för att köpa en shettis att köra med. Är det många som mig som är 25+ och har egen...
2
Svar
20
· Visningar
2 631
Senast: Shettisar
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en häst för lite drygt två månader sen. Hon är två år gammal, och har aldrig haft något hästpass förut. Givetvis gjordes det...
Svar
4
· Visningar
1 116
Hästmänniskan Jag har det sista blivit mer och mer sugen på att börja med hästar igen. Red mycket som barn. Både på ridskola och På en grannes häst...
Svar
10
· Visningar
1 671
Senast: Elin_87
·
Ekonomi & Juridik Sitter och tittar på annonser och slås av hur priserna sjunkit, eller snarare rasat!!, på senare år. Har funderingar på att själv...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
21 320
Senast: rebus
·
Anläggning Nu börjar vårt fina stall bli klart, det ända som nu saknas är gallrena som kommer att vara mellan två boxar och framför fyra fönster...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: Empalie
·
Ekonomi & Juridik Hur ska man göra? Jag har en foderponny, som nu ägaren säger att jag kan få. Ponnyn är 24 år (men dock frisk och ovanligt pigg) och jag...
Svar
8
· Visningar
1 936
Senast: Niki
·
K
Hästmänniskan Jag ska bättra på några uteboxar i byggda med vattenfast plyfa. Jag behöver måla på de ytor där hästarna har gnagt. Vad ska man använda...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: karinmaria
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som har erfarenhet av utställning på Falsterbo Horse Show? Hur fungerar det, är det lönsamt i jämförelse med allt jobb osv...
Svar
0
· Visningar
917
Senast: ebbalotta
·
Hästmänniskan En vän till mig hade en stor, pampig Halvblodsvalack, en riktigt maffig kille, fux med genomgående bläs och gräddig man och svans...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 734
Senast: ainasoja
·
S
Hästmänniskan Någon som har erfarenhet av det? är det inte svårare att hålla rent? ska man satsa på enkla eller dubbla väggar? armerade kanske? Jag...
Svar
17
· Visningar
2 794
Senast: Grandezza
·
Hästmänniskan Jag har eget stall hemma på gården och mina två hästar och har nu även en inhysning. Jag anser att hästar ska gå ute största delen utav...
Svar
18
· Visningar
2 695
Senast: Seabaz
·
Anläggning Hej! Snart bär det av till nyinköpta gården... funderar på detta med inackorderingar. (vi måste ha tillstånd från länsstyrelsen - jag...
Svar
17
· Visningar
4 990
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix