Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Bytte i höstas från spånpellets till torv för att pelletsen var så fruktansvärt dammig, fast jag nästan "vattnade sönder" den...
2
Svar
27
· Visningar
3 324
Senast: Bliss
·
Hästmänniskan Hej allihoop:) Nu är det så att jag äntligen hittat hästen med H och detta blir min första alldeles egna höst*lyckan, kan ni tänka...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: rebus
·
Gnägg Gillar Pållar som ser lite kul ut, hittade nyss på en stor "hästsäljarsida" en lettisk valack, fux, som såg ut att ha pepprats över...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Plantan
·
Anläggning Jag blir galen snart tror jag! Vi har aldrig haft problem med detta förut, men i somras började det - det är nå jäkla fåglar som kommit...
Svar
4
· Visningar
1 845
Senast: Ms_Antrop
·
Hästmänniskan Hej! Har nu under det senaste året haft mycket ont i min rygg efter jag ridit. Dock rider jag på kvällar etterskolan så kan vara för att...
Svar
7
· Visningar
5 270
Senast: AliiceeZ
·
Hästmänniskan Om man som privatperson får exempelvis sin sadel stulen ur ett låst utrymme i stallet och stallet tillhör någon annan (dvs inte är i...
2
Svar
23
· Visningar
8 276
Senast: Estivuz
·
Hästmänniskan Jag förstår att en del av det här beror på min depression, och en del beror säkert på att det just nu är den tristaste årstiden av alla...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: kossankaj
·
Hästmänniskan Vet ej om denna ligger rätt? Ponera att jag köper en häst. Jag betalar inte hela hästen utan har någon form av avbetalning. Under...
Svar
8
· Visningar
1 771
Senast: Mitzanna
·
Hästmänniskan Jag kollar här i forumet om det finns någon som har lite info om hur det ser ut inom hovslagarvärlden idag. Jag frågar å min sambos...
Svar
18
· Visningar
4 956
Senast: Pudlan
·
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Theuesus
·
Anläggning hej! Vi ska göra ordning en skogshage till nästa vinter. Mina hästar har alltid gått i skogshage framtill för fyra år sedan men när vi...
Svar
10
· Visningar
1 828
Senast: Silkisif
·
Ekonomi & Juridik Jag ska låna ut en häst på foder. Som sällskap/mkt lätt promenadridning. Jag kommer stå på försäkringen. Den kostar knappt 200 kr per...
Svar
10
· Visningar
1 504
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ny på forumet så vet inte om jag lägger in detta på rätt ställe, men om inte så får admin flytta :) Jag sitter nu med mitt livs...
2
Svar
31
· Visningar
3 745
Hästmänniskan Bor och har hästen på en gård där det också finns en verksamhet som emellanåt har öppet hus och visar hur man tillverkar en produkt. De...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 631
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Nu är det dags för min unghäst att ridas in. Jag har tidigare kontaktat en utbildad person som arbetar med att rida in hästar, och vi...
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: mj87
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 182
Senast: Trissa
·
Gnägg Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt...
Svar
5
· Visningar
3 411
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Är bara nyfiken, och nej, min häst fyller inte 15 år 2016. Vad jag hört så försvinner alla försäkringar det kalenderåret hästen fyller...
Svar
15
· Visningar
1 687
Anläggning Hej! Vi kommer, inom en snar framtid, att renovera vår gamla ladugård till ett kallstall och jag har fortfarande en del frågetecken...
Svar
0
· Visningar
1 032
Senast: kippskodd
·
Gnägg Köpte för två år sedan en äldre tävlings häst som skulle bli som en omstart efter en tuff period då jag var tvungen att ta bort en häst...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater
  • Bakskygg häst på tävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp