Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Sällar mig till mängden av stallväljartrådar. Det bara snurrar i huvudet, jag behöver hjälp att bolla! Köpte häst i höstas och inser...
Svar
17
· Visningar
1 569
Senast: mackan
·
Anläggning i stället för att kapa en annan tråd undrar jag hur rutinerna ser ut för era hästar som står uppstallade på anläggningar (där man kanske...
2
Svar
20
· Visningar
2 274
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite hjälp. Vi har dränerat en av vinterhagarna. Lagt duk, sten, grus, sand. Ja allt är gjort. Då leran har tagit över...
Svar
7
· Visningar
1 124
Ekonomi & Juridik Ni som står i något form av kollektivstall, hur gör ni med stallpass i ert stall? Jag har, tyvärr, haft oturen att stå i några...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 532
Senast: EmmaN
·
Gnägg För många många år sedan hade jag och ett gäng bukefalister en tråd där vi följde ludgers häst Goldfever "goffe" via webcam. Jag...
Svar
1
· Visningar
801
P
Hästmänniskan Jag funderar på att arrendera bete till min häst, vad är normalt pris? Jag fick kostnadsförslag på 1500-2000:- per hektar och år. Jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
32 890
Senast: HannaZ
·
Gnägg Tror inte vi har en sådan här tråd va ? Ove, brun sabino: Rebel, silver svart eller silver gulsvart: Så in med...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
184 114
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 801
Senast: Piranesi
·
Ekonomi & Juridik Skulle sälja ett föl i år. Kom en och titta i somras, ville ha honom och gav handpenning. Han skulle gå kvar hos sin mamma till början...
Svar
5
· Visningar
2 041
Hästmänniskan Hur svårt ska det egentligen vara att hitta en vettig medryttare? Hur gör man? Jag ger snart upp. Jag har två hästar som jag känner...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 585
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 529
Senast: angelwings
·
Hästmänniskan ... man vill ha följande: *BRA förutsättningar för hästägande, träning och tävling. Dvs valmöjligheter vad gäller stall, aktiva tränare...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 908
Gnägg hjääääälp..... typ 2004-2005 beställde jag en handmålad boxskylt... Svart (typ lackfärg) på spånskiva, med silvertext (kringelkrok)...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: Messy
·
Gnägg Hur fungerar det i praktiken? Alltså jag vill verkligen inte kritisera initiativtagarna men vad händer om man samlat ihop massa pengar...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 099
Anläggning Hjälp, tips, idéer ang fuktproblem, tack tack! Nu när det är skitväder är hela stallet blött! Det är kallstall, gammal ladugård med...
Svar
19
· Visningar
3 285
Senast: Texaz
·
Gnägg Vi (ägaren och vi medryttare) funderar på hur vi ska göra för att undvika att vattnet fryser i hagen. Jag har sett bilder lite varstans...
Svar
10
· Visningar
1 436
Senast: ameo
·
Anläggning har försökt googla, men hittar inget; får man ha en lösdrift utan tillgång till stall? Skulle vilja köpa ett fritidshus med mycket mark...
Svar
5
· Visningar
1 744
Senast: ameo
·
Gnägg Jag kollar SIHS och då är det ju svårt att missa Bertram Allen med sin Quiet Easy. Enligt mig borde Quiet uttalas som engelskans...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: Kjerulfia
·
Anläggning Jag hatar lera så nu funderar vi på att hårdgöra vissa delar av hagarna och framförallt på lösdriften. Hur har ni gjort och vad kostade...
Svar
19
· Visningar
6 342
Senast: Narcissa
·
Ekonomi & Juridik Har mina hästar i A1 med 120.000:- i veterinärvårdsersättning. Funderar på att sänka det till 60.000:- De är av en mycket sund ras. Det...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbur bil
  • Renrasig katt - Tica
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater
  • Bakskygg häst på tävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp