Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Liten följdfråga.
När fryser era ridbanor?
Är det direkt vid nollan eller först vid -5, eller är den hård och lagom knölig så fort det går under 5+?
Jag har stenmjöl, bra dränerad så det står aldrig vatten på banan. Men den fryser typ direkt det går under nollan. Särskilt irriterande klara höstdagar då den är fin hela dagen och när man sedan har tid att rida på kvällen så är det hårt och knöligt för att det hunnit bli en minusgrad.Liten följdfråga.
När fryser era ridbanor?
Är det direkt vid nollan eller först vid -5, eller är den hård och lagom knölig så fort det går under 5+?
Hur klara sig era ridbanor vintertid då det är fruset?
Vad har ni för topplager och hur sköter ni om den för att hålla den ridbar?
De flesta som har rid banor häromkring överger den och håller sig i ridhus hela vintern.
Jag håller mig dock till grannens stubb åker.. vilket inte är så jätte bra att traggla dressyr på då man trots att det är fruset och snö trampas ner en del.
Har en rid hage som är bra så fort det inte regnat mycket, men den blir glashal så fort det är minsta lilla frost på den.
Så tänker lite på vad man kan göra för att få en budgetridbana ridbar även då det är fruset.
Hur har ni det?