Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon kommer inte vara en dyr häst, men inte sådär billig att vem som helst lär köpa henne, så det känns lugnt ur den aspekten. Sen har jag inget superkontrollbehov att veta var hon kommer heller.
Det lät ju lindrigt.Jag sålde en för några månader sedan utan bekymmer. Inom ett dygn från att jag satt ut annons hade jag fått en handfull svar och mer än en som ville komma och provrida. Hon som hörde av sig först fick komma först, hon ville köpa hästen, hästen gick igenom besiktningen, och flyttade.
Det krångligaste var en som ville ringa istället för maila (har svårt att prata i telefon på jobbet ibland) och som efter ett långt samtal med hästens hela historia ihop med att jag skickade lite fler filmer, inte ens hörde av sig om att hästen inte var intressant. Inget jag har hakat upp mig på utan som exempel på det värsta jag råkade ut för den här gången.
Det lät ju lindrigt.
Det är ju ingen starkt lysande stjärna jag ska sälja, men hon är nog en sort som kan passa många så det skulle kanske gå fint att sälja själv ändå.I allra högsta grad! La ut annons på hästnet en tisdag, provridning på lördagen, bestämde sig samma dag, hästen hade haft en skada så spekulanten lät egen veterinär gå igenom alla journaler, och hade bara jag varit hemma hade hästen flyttat helgen efter provridningen men nu tog det en vecka till.
Det är ju ingen starkt lysande stjärna jag ska sälja, men hon är nog en sort som kan passa många så det skulle kanske gå fint att sälja själv ändå.
Det är det där med hundra bilder och filmer som avskräcker mest.Pröva! Blir det för jobbigt kan du ju alltid ta bort annonsen och lämna till försäljning.
Det är det där med hundra bilder och filmer som avskräcker mest.
Fast jag har inte så många krav alls. Det där är en häst som trivs typ var som helst, kan vila helt eller gå sex dagar i veckan. Hon är trevligast på lösdrift - resten kvittar för hennes del.Vänj dig, det tar ett tag. Till skut hittar du en köpare, men de kommer aldrig vara värdiga dina krav.
Fast jag har inte så många krav alls. Det där är en häst som trivs typ var som helst, kan vila helt eller gå sex dagar i veckan. Hon är trevligast på lösdrift - resten kvittar för hennes del.
Det har som jag nämnde varit en lång process och jag är redo att släppa taget. Hästen har varit utlånad på foder i sex månader och det hjälper väl till.
Skriver under på detta. Dessutom tror på att det är en process som skall göras av säljaren. Bilder, filmer som visar visar hästen från flera vinklar, i alla gångarter. Kan man inte rida själv är det bra att ta hjälp. Annonsen skall vara konkret och utan värdeord.@Gimlan ibland är det lätt att sälja själv via annons och ibland inte ...
Mycket beror på hur du själv är i fråga om beslutet, och mycket på vilka spekulanter är.
Kan nog inte tyvärr säga mycket mer då det varierar så otroligt när man säljer "vanliga hästar" i " vanlig/lägre prisklass" .
Försäljningsstall i de lägen man själv har det svårt att orka med processen samtidigt som man känner sig trygg/har kontakter med de som har försäljningsverksamheten, är ett alternativ som ofta är väldigt bra i de fallen !
Gör en film, behöver inte vara så märkvärdigt, men visa alla gångarter. Sen plockar du ihop några (bra) bilder och lägger i en mapp. När folk vill ha film och bilder ger du ut en youtube-länk och skickar mappen (alt lägger upp bilderna i något album som du länkar till). Vill folk ha fler bilder så sätt stopp, har du både filmat och skickat 3-5 bilder får det räcka.Det är det där med hundra bilder och filmer som avskräcker mest.
Fast jag är nog genom den processen.Krav eller inte, så blir det långt mycket enklare att sälja en häst man inte har haft samma kontakt med. Men det är ändå process i sig, jag har varit där vid flera tillfällen så jag talar nu av egen erfarenhet.
Det jobbigaste med att sälja själv är alla oseriösa spekulanter som egentligen inte vill ha hästen.
Väl på plats är det första som spekulanten säger att det inte är en stor hingst utan ett litet sto som hen vill ha. Men att hen bara ville se honom för att stammen var så lik favorithästens.