Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Jag ska börja rida där :bump: Så pepp, inte ridit på ridskola på massor av år. Häromdan inhandlades en ny hjälm och en säkerhetsväst...
Svar
6
· Visningar
2 598
Anläggning Nu är jag leds på hur vår backe upp till ridhuset ser ut och blir så fort det varit regn eller frusit på. :( Vid regn är det absolut...
Svar
8
· Visningar
1 536
Senast: spinxx
·
Gnägg Seriöst? Jag tycker detta är tragiskt att de ska "vika ut sig" för att ändra andras körvanor. Nä, jag är inte övertygad om att det är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 055
Senast: caballus
·
Gnägg Har just köpt en rambo täcke (original) den passade bra på hästen, men den har s.k stålringar på insidan: på manken och halsen...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: caballus
·
Ekonomi & Juridik Kommer snart att sätta ut mitt fina sto på annons men jag har aldrig sålt häst innan. Är det någon som har goda praktiska råd? - Är det...
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: Lupino
·
Hästmänniskan Jag undrar om det finns någon form av lagstiftning som reglerar hur man ska utfodra hästar? T ex hur lång tid som får gå mellan...
Svar
14
· Visningar
3 124
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Har slitit av båda korsbanden och blivit opererad i vänster knä. Kan man nånsin sitta upp på en häst från marken igen efter det?
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: Mauen
·
Anläggning Kan man så in en hage som redan innehåller gräs? Eller måste man vända allt först? Gräset som växer i hagen nu verkar inte vara varken...
Svar
10
· Visningar
2 347
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Jag har satt ut en av mina ponnys på annons och har sån ångest! Jag är i läget att jag inte måste sälja, vilket nästan gör det hela ännu...
Svar
7
· Visningar
1 397
Senast: kolblakkur
·
Anläggning Hej! Vi planerar att bygga hus med tillhörande stall/garage om ca 2år och sitter nu och planerar planlösningar. Jag har en bild på...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: lytesout95
·
Anläggning Just nu har vi hästar, men vi kommer inom 1-2 år att skaffa får också och planen är att dessa ska växelbeta med hästarna. Men därför...
Svar
15
· Visningar
6 698
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
780
Gnägg Då var dagen kommen, som man aldrig trodde skulle komma... Fick ett mejl av mamma nyligen att min älskade varmblodsvalack hade hittats...
2
Svar
25
· Visningar
4 066
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Fått frågan om jag vill hyra ut en boxplats med all inclusive. Alltså jag står för all skötsel och mat förutom kraftfoder. Vad är...
2
Svar
35
· Visningar
4 372
Senast: Buck
·
Anläggning Vi ska salta ridhuset nu för att minska det hemska dammet. Vattnar normalt men när det börjar närma sig minusgrader. Det behöver även...
Svar
0
· Visningar
928
Anläggning Jag är inne på att köpa en fyrhjuling, men har inte en susning om vad jag ska leta efter. Har tänkt använda den till diverse jobb på...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: lva
·
Ekonomi & Juridik Hur pass "allvarlig" är en liten reservation i försäkringen när det handlar om foderinpackningar? Täcker ens försäkringar tandläkarbesök...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: Aionee
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej. Jag har länge gått och funderat på om jag är för tung för att rida min häst.. Jag väger 73 kg och är 170 cm lång. Det är en...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Går andra året estet men har blivit så less på det att jag och mina föräldrar kommit överens om att det bästa kanske kunde vara att jag...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Liten
·
Anläggning Vad är en rimlig månadshyra för en shettis på lösdrift? Hö, strö, ligghall, mockning, tillsyn ingår. Bra elstaket. 14 km från centrala...
Svar
12
· Visningar
1 725
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp