Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Är ute efter häst nr 2 till mitt lilla stall. Har en kallblodskorsning som är min drömhäst på flera sätt. Men hon behöver ju en kompis...
2
Svar
23
· Visningar
3 274
Hästmänniskan Hoppas att det här har hamnat rätt nu. Jo, jag undrar om det är någon som vet hur de hanterar passen när hästen t ex...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: Efwa
·
Gnägg Hej! Jag undrar om någon vet vad hästtransportörerna tar för att köra en häst från Malmö till Stockholm? Lite sent att ringa nu när det...
Svar
9
· Visningar
893
Hästmänniskan Ja, det är nog inte helt ovanligt att många är väldigt måna med att se till att hästen får rätt foderstat och äter rätt, men glömmer...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! jag är gravid i vecka 33 nu så inte så långt kvar nu men min stora fråga är hästen, Jag har haft medryttare på han ca 4 dagar i...
Svar
13
· Visningar
2 917
Senast: hast_galen
·
Hästmänniskan Just nu går jag i 8an och funderar på ett hästgymnasium. Jag vill gå något som man kan vidareutbilda sig inom något annat än inom...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hur lång konvalescens är det på ett ungefär efter en sådan operation? Vad får man/får man inte göra under tiden? Kan man mocka och ta...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: MonteRose
·
Anläggning Jag har en lösdrift till 7 hästar och det går 5 hästar i den, varav en b-ponny och ett föl. Jag tycker den blir så jäkla äcklig snabbt...
2
Svar
36
· Visningar
5 453
Senast: Sined
·
Anläggning Femtielfte tråden i ämnet gissar jag, men jag hittar inte svaret på min fråga riktigt. Om man läser JBV:s regler säger den alltid att...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny här på forumet och hoppas på lite goda råd från rutinerade personer som råkar ha samma intresse som jag själv...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 166
Senast: Tussinussen
·
Hästmänniskan Är det någon här som anlitar städhjälp till hemmet? Jag inser att jag gärna säljer bort städningen i hemmet för att kunna pyssla i...
2
Svar
35
· Visningar
2 355
Hästmänniskan Hej nu är det så att jag har fått låna hem en riktigt snäll dressyr ponny. Man kan väll säga att det går upp och ner. Den sista tiden...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Ja, hur mycket tid spenderar ni varje dag i stallet med era hästar? Åker ni till stallet flera gånger per dag? Har ni egen gård eller...
2
Svar
29
· Visningar
3 597
Senast: klasselover
·
Ekonomi & Juridik Om jag säljer en häst med vinst på mer än 50 000 kr så ska jag skatta på det så långt är jag med men är det kapitalskatt eller ska det...
Svar
11
· Visningar
1 613
Hästmänniskan min häst är skadad (pålagringar strålbenen båda fram samt ytterligare en pålagring höger fram) hon är skodd med sjukbeslag men blir inte...
Svar
7
· Visningar
2 330
Senast: KrullTroll
·
Hästmänniskan Ramlade av hästen idag (igen :o). Men jag landade som vanligt bra och nu känner jag ingenting. När jag var yngre tränade jag jujustsu...
Svar
19
· Visningar
1 754
Senast: kirin
·
Anläggning Ni med belysning i paddock. Hur har ni förankrat stolparna?
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: cello
·
Ekonomi & Juridik Jag har sagt upp min lösdriftsplats där jag enligt kontraktet har två månaders uppsägningstid. Skälet till min flytt är att det ska ingå...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 090
  • Låst
Gnägg Nu blir jag fundersam när jag sitter och läser på: http://www.swb.org/registrering/hastpass/import och...
Svar
2
· Visningar
1 521
Senast: Görel
·
Hästmänniskan min foderhäst är Till salu (vi passar inte ihop och ägaren har inte tid) dock verkar det panik att han skall säljas och det kommer folk...
2
Svar
21
· Visningar
3 418
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp