Fast för att vara ärlig stod det i början:
"Hallå svenska folket!
Då var det dags igen...
Ska Douglas få behålla sin Casello eller inte?
Vi lyckades se till att Sara Algotsson Ostholt fick behålla sin Bigsy men denna gång krävs det ÄNNU mer om vi ska nå målet.. man vet inte ännu hur mycket pengar det handlar om. Det man vet är väl att det är betydligt mer än sist, så vi måste kämpa ännu hårdare. Kommer uppdatera infon när det finns mer info att få, men vi spiller ingen tid tycker jag utan vi kör igång direkt!!
Om det mot all förmodan skulle spricka i slutänden så kommer varenda öre att skänkas oavkortat till organisationen Svenska Hästars Värn som den 1 januari 2016 slår upp portarna för Sveriges första räddningsstall. De gör en oerhört vass insats för hästar i nöd, så att de blir vår plan B tycker jag är ett självklart val.".
Vilket kanske var anledningen till att många skänkte, sedan skulle de även skänka till barncancerfonden vilket många i sig var med på men att det blev mest tjafs när Douglas skulle få det som var över 200.000kr. Nu visade det sig att Douglas inte kommer ta emot de pengarna utan de pengarna som blir "hans" ska de skänka till välgörande ändamål. De har ju lagt till saker hela tiden. Istället tycker jag de kan ha "hälften av alla pengar går till SHV och hälften till Barncancerfonden.