Ok, såhär har jag uppfattat det.
Douglas är ryttare men inte ägare till Casello. Han förlorar sin bästa häst men får personligen inte en krona på kontot.
Hans mamma, Agneta Lindelöw äger/ägde 50%. Fam Bladh äger/ägde 50%.
Bladh anser att Lindelöws inte redovisat alla intäkter på ett riktigt sätt och det är här som osämjan har börjat.
Bladh vill hellre ha mycket pengar på kontot än att se Douglas rida Casello i OS.
Jag personligen tror ju inte att vi skulle få fram dom pengarna som behövdes för att kunna bidra till att köpa Casello (14 miljoner totalt visade det sig, Lindelöws hade skakat fram 10 av dom).
Däremot valde jag ändå att bidra med en liten slant bara för att visa att mitt engagemang för att behålla Casello i Sverige var äkta. Att trycka på gilla knappen på facebook är lite för enkelt.
Förhoppningen var att kanske, kanske skulle Badhs tänka om när dom såg hur många som verkligen hoppades att Casello skulle få stanna hos Douglas.
Tyvärr gick det inte vägen.
Att Ronja ändrat vart pengarna skulle gå beror ju faktiskt dels på att Douglas bad om att barncancerfonden skulle få del av pengarna och det tycker jag är rätt.
Jag har inget emot att sponsra Douglas med min lilla slant. Jag har sponsrat eliten genom mina år som underbetald hästskötare så några kronor till kvittar mig
Douglas ska fö skänka sin del till något välgörande ändamål han också.