Insamling Casello

Må så ha varit men nu gäller det ju en annan insamling med andra personer bakom, jag är inte den som engagerar mig så mycket i hästnyheter och vad som händer bland eliten, längre.

Men alltså du frågade ju om insamlingen till Bigsy, får svar om den men då gäller det plötsligt insamlingen till Casello igen?
 
  • Gilla
Reactions: fio
Eller så är det någon som kan köpa en jäkla massa julklappar. Folk har ju gett till en privatperson som ändrar reglerna hela tiden så de kanske blir allt till henne i slutet. Oseriöst och naivt att tro att hon skulle få ihoo xx antal miljoner så hon kunde rädda hästen
 
Jag tycker man ska höra båda sidorna av historien, ryttarens sida har ju inte varit helt ärlig, eller hans mamma. Jag tycker inte man ska döma ut de andra ägarna bara för att Douglas får mer vinklat i media. Jag skänker inte pengar, för alla de som har hästen är inte fattiga - jag ger mina pengar till bättre behövande, jag slår vad om att hästen kommer få det bra ändå.
 
Ok, såhär har jag uppfattat det.
Douglas är ryttare men inte ägare till Casello. Han förlorar sin bästa häst men får personligen inte en krona på kontot.
Hans mamma, Agneta Lindelöw äger/ägde 50%. Fam Bladh äger/ägde 50%.
Bladh anser att Lindelöws inte redovisat alla intäkter på ett riktigt sätt och det är här som osämjan har börjat.
Bladh vill hellre ha mycket pengar på kontot än att se Douglas rida Casello i OS.

Jag personligen tror ju inte att vi skulle få fram dom pengarna som behövdes för att kunna bidra till att köpa Casello (14 miljoner totalt visade det sig, Lindelöws hade skakat fram 10 av dom).
Däremot valde jag ändå att bidra med en liten slant bara för att visa att mitt engagemang för att behålla Casello i Sverige var äkta. Att trycka på gilla knappen på facebook är lite för enkelt.
Förhoppningen var att kanske, kanske skulle Badhs tänka om när dom såg hur många som verkligen hoppades att Casello skulle få stanna hos Douglas.
Tyvärr gick det inte vägen.

Att Ronja ändrat vart pengarna skulle gå beror ju faktiskt dels på att Douglas bad om att barncancerfonden skulle få del av pengarna och det tycker jag är rätt.
Jag har inget emot att sponsra Douglas med min lilla slant. Jag har sponsrat eliten genom mina år som underbetald hästskötare så några kronor till kvittar mig ;)
Douglas ska fö skänka sin del till något välgörande ändamål han också.
 
Nja det var extremt många sura miner i gruppen för att pengarna enbart skulle gå till SHV och folk ville inte bidra om inte pengarna oxå skulle gå till Barncancerfonden. Så då la ju hon Ronja till barncancerfonden.

Sedan var det många många sura miner på det att inte Douglas skulle få pengar för trots allt var insamlingen till Douglas så då las även Douglas till.
Alla blev hyfsat nöjda.

Sen blev hästen såld och kaos utbröt i gruppen... Och ingen jävel har läst varken det ena eller det andra...typ!
 
Det är skönt att höra att Casello kommer till ett bra hem. Så honom lär vi få se mer utav framöver. Jag önskar Douglas all lycka att hitta en lika bra häst...
 
Jag tänkte likadant som @Kallebus . Lade en liten peng, inte för att jag trodde att pengarna skulle göra någon större skillnad i slutändan, men för att jag hoppades att det skulle gå att påverka Bladhs att låta Lindelöws köpa ut hästen. För även om de kunde få ut mer pengar på annat håll så är det ju tack vare Douglas jobb med hästen som den tagit sig så långt.

Ang "reservplanen" var det helt tydligt i gruppen när förutsättningarna ändrades, det ändrades alltså inget i efterhand ang redan insamlade pengar. Om folk inte läste ordentligt innan de satte över pengar är det deras eget problem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 696
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 553
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 134
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp