Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan min foderhäst är Till salu (vi passar inte ihop och ägaren har inte tid) dock verkar det panik att han skall säljas och det kommer folk...
2
Svar
21
· Visningar
3 418
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Nu blir jag snart gårdsägare (:banana:), bara Lantmäteriet tar sig ut och styckar av... I dagsläget är det en stor skogsfastighet, men...
2
Svar
37
· Visningar
5 941
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan Min häst har blivit utdömd och jag har beslutat att han ska gå till slakt. Nu undrar jag vilka slakterier som tar emot häst numera och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
21 017
Senast: exotic
·
Hästmänniskan (vet ej om detta är rätt tråd men jag testar) Hej, det är så att jag nu har en häst i ett stall som jag tänkte köpa, men nu efter 1månad...
Svar
12
· Visningar
2 881
Ekonomi & Juridik Hur fungerar det egentligen om man skulle vilja starta eget? Funderat på det fram och tillbaka i några år nu och det kanske skulle vara...
Svar
6
· Visningar
1 135
Hästmänniskan Hejsan, Lite bakgrund - Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har...
Svar
11
· Visningar
1 979
Anläggning Är det någon som har utestall, dvs kallstall (stall ihopbyggt av uteboxar och med tak på alltså) som har upplevt dålig ventilation och...
Svar
7
· Visningar
2 076
Senast: Zussi
·
Hästmänniskan Hej! Precis som rubriken lyder så undrar jag vilka "krav" man som outbildad ryttare kan ha på en ny häst? Jag är 26 år och har + 10 års...
2
Svar
36
· Visningar
4 219
Hästmänniskan Nu är det drygt 3månader sen jag fick ta bort min ponny. Min älskade, kära, underbara ponny!! Jag har aldrig haft ett generellt intresse...
Svar
16
· Visningar
3 208
Senast: Flixies
·
Gnägg Finns det ingen tråd för welshar? Ser att det finns för cob, men för oss som har sec A och B? Jag skapar en. :angel: Här får dock alla...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Mina barn går i förskolan och lågstadiet och har varsin häst. Vi rider 4 dagar i veckan men jag tycker att det är rätt svårt att hinna...
Svar
15
· Visningar
1 732
Senast: Meggan
·
Gnägg Usch vad jag tycker det är tråkigt med trådskapare som ber om råd, tips eller annat och som sedan bara försvinner utan att svara på...
Svar
18
· Visningar
2 004
Senast: tara
·
Gnägg Jag har letat i sökfunktionen efter en skäcktråd liknande de som finns för skimlar, tigrerade osv, men hittade ingen så jag startar en...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
71 340
Anläggning Närmare bestämt dessa. (Finns även i vitt.) Bu eller bä?
Svar
0
· Visningar
629
Senast: domesticus
·
Hästmänniskan Vad är det som har gjort att ni har vissa hästar på lösdrift och vissa på Box? Varför har ni delat upp som ni gjort? Jag kan inte...
2
Svar
21
· Visningar
1 765
Senast: Narcissa
·
Hästmänniskan Vilket stall tycker ni spontant verkar passa mig och min häst bäst? Jag har ett barn på 6 månader och är gravid med nummer två. Har en...
Svar
16
· Visningar
1 676
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Om ni köper en unghäst för att så småningom rida in, hur gammal tycker ni att hästen ska vara när ni köper den? Vill ni ha en lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 996
Hästmänniskan Har sett ett par björnlokor vid hagen... hur sjutton får man bort dem??? Tänker då på både människor och djur!!
Svar
19
· Visningar
10 736
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Hej! Jag och några kompisar ska kanske skaffa hästar. Våra föräldrar har sagt att om vi samlar ihop tillräckligt mycket pengar så får vi...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 048
Senast: Blimblom
·
Anläggning Jag är inte helt enig med maken om hur den inköpta byggsatsen ska monteras i marken. Skulle vilja se bilder på hur andra har gjort, så...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp