Mitt och ditt

Arg är jag inte. Men jag har ingen lust att argumentera mot helt orimliga påståenden.
Fast i mina ögon var det knappast orimlig men då har vi olika åsikter i vad som är rimligt. Jag har själv varit med om att en människa klev in i ett travstall och helt utan att fråga klev in till en häst för att klappa där hästen högg mannen och slängde in honom i väggen. Så visst fasen kan det gå illa av att bara vilja klappa häst.
 
Fast i mina ögon var det knappast orimlig men då har vi olika åsikter i vad som är rimligt. Jag har själv varit med om att en människa klev in i ett travstall och helt utan att fråga klev in till en häst för att klappa där hästen högg mannen och slängde in honom i väggen. Så visst fasen kan det gå illa av att bara vilja klappa häst.
Det har ingen sagt, men det är väldigt låga odds att en häst dödar en nyfiken besökare.
 
Det har ingen sagt, men det är väldigt låga odds att en häst dödar en nyfiken besökare.
Eftersom jag har en häst som kan agera utåt om hon blir trängd så tillhör jag skaran som aldrig vill chansa. Klart risken är liten, men risken finns där och det är ingen risk jag är villig att ta bara för att nån vill klappa min häst. Det handlar inte bara om att skydda människan från en ev skada utan även skydda min häst från en för henne obehaglig situation som kan provocera fram att hon känner ett behov av att försvara sig.
 
Ingen som minns rubrikerna om travhingsten som bet av armen på sin fd skötare när hon hälsade på i hagen, en häst som hon skött och kände?! Hur många trådar finns det inte där folk har problem med hanteringen av sina egna hästar, där hästarna både hugger och slår? Som tur är finns det inga inget strikt ägaransvar när det gäller hästar, som det gör för hundar. :cautious:
Demmers som blev skadad av sin egen hingst t.ex. Vem går in till WSB som fick ledas ut med två båtshakar för han var så elak?
 

Liknande trådar

B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 926
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp