Ger snart upp att hitta medryttare

Som rutinerad ryttare har du oftast bra kontaktnät, du behöver inte söka på annons efter häst att rida.

Och då är det lätt att välja en häst där du kan göra fler saker än bara rida i skogen.

Dessutom skulle jag fundera innan jag svarade på en annons där hästen krävde rutinerad ryttare. Jag skulle fundera på om ägaren vill att jag ska utbilda hästen?
Och jag vill ha ett givande och tagande. Det ska även ge mig något

Jag har ibland hittat hästar via kontakter men det är långt ifrån alltid då jag inte är den supersociala typen med en massa kompisar, så jag har både svarat på annonser och lagt in en egen annons. Nu när jag ska flytta till en ny ort kommer mitt kontaktnät vara lika med noll, så annonsering kommer bli nödvändigt.

För mig är det en viss skillnad på "rutinerad" och "kapabel att utbilda". Det är inte samma sak, anser jag, även om det förstnämnda är en förutsättning för det andra.
 
För mig är det en viss skillnad på "rutinerad" och "kapabel att utbilda". Det är inte samma sak, anser jag, även om det förstnämnda är en förutsättning för det andra.
Det är det inte alla hästägare som tycker är min erfarenhet. Det finns vissa hästägare som vill ha medryttare för att utbilda hästen,

Sen ryggar jag alltid tillbaka vid icke trafiksäker. Det ordet är ett stort rött skynke för mig. För man vet aldrig vad ägaren menar.
 
Det är det inte alla hästägare som tycker är min erfarenhet. Det finns vissa hästägare som vill ha medryttare för att utbilda hästen,

Sen ryggar jag alltid tillbaka vid icke trafiksäker. Det ordet är ett stort rött skynke för mig. För man vet aldrig vad ägaren menar.
Nu tycks TS definitivt inte ute efter att hitta någon som utbildar hästen, hon vill bara ha någon sadelfast person som gillar att lulla ut på hästarna, dvs göra ett jobb hon inte hinner med riktigt. Och hästarna beskrivs i ena sekunden vara sådana som de flesta med lite erfarenhet klarar av och i nästa som ganska besvärliga oklart hur de egentligen är.
 
Nu tycks TS definitivt inte ute efter att hitta någon som utbildar hästen, hon vill bara ha någon sadelfast person som gillar att lulla ut på hästarna, dvs göra ett jobb hon inte hinner med riktigt. Och hästarna beskrivs i ena sekunden vara sådana som de flesta med lite erfarenhet klarar av och i nästa som ganska besvärliga oklart hur de egentligen är.
Ja.
Men jag skulle tolka annonsen olika mot hur det sen beskrivs här. Jag skulle bli tveksam av annonsen
 
Jag skulle inte nappa på din annons heller, ska jag rida ut så vill jag inte ha en häst som hoppar till för småsaker eller inte är trafiksäker. Jag har dessutom bara möjlighet att rida kvällstid i veckorna, så här på vintern så avstår jag definitivt frå icke trafiksäker eller hoppig häst ute i mörkret.

Annars är jag tämligen orädd och bestämd men i och för sig har jag egen häst, såjag räknas nog inte.

Jag tror du har en poäng där. Jag har egen gård och hästar och tycker att vinterhalvåret är ganska jobbigt för man blir bunden till belyst ridbana eller ridhus p g a väder och mörker. Har man inget av detta utan får ge sig ut själv i mörkret, dessutom på en häst som är lite tittig...nä tack.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Sassy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 729
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 414
Senast: Magiana
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp