Jag tycker du ska ta kontakt med vänner. Eller tex om du känner någon ridlärare som vet någon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som rutinerad ryttare har du oftast bra kontaktnät, du behöver inte söka på annons efter häst att rida.
Och då är det lätt att välja en häst där du kan göra fler saker än bara rida i skogen.
Dessutom skulle jag fundera innan jag svarade på en annons där hästen krävde rutinerad ryttare. Jag skulle fundera på om ägaren vill att jag ska utbilda hästen?
Och jag vill ha ett givande och tagande. Det ska även ge mig något
Det är det inte alla hästägare som tycker är min erfarenhet. Det finns vissa hästägare som vill ha medryttare för att utbilda hästen,För mig är det en viss skillnad på "rutinerad" och "kapabel att utbilda". Det är inte samma sak, anser jag, även om det förstnämnda är en förutsättning för det andra.
Nu tycks TS definitivt inte ute efter att hitta någon som utbildar hästen, hon vill bara ha någon sadelfast person som gillar att lulla ut på hästarna, dvs göra ett jobb hon inte hinner med riktigt. Och hästarna beskrivs i ena sekunden vara sådana som de flesta med lite erfarenhet klarar av och i nästa som ganska besvärliga oklart hur de egentligen är.Det är det inte alla hästägare som tycker är min erfarenhet. Det finns vissa hästägare som vill ha medryttare för att utbilda hästen,
Sen ryggar jag alltid tillbaka vid icke trafiksäker. Det ordet är ett stort rött skynke för mig. För man vet aldrig vad ägaren menar.
Ja.Nu tycks TS definitivt inte ute efter att hitta någon som utbildar hästen, hon vill bara ha någon sadelfast person som gillar att lulla ut på hästarna, dvs göra ett jobb hon inte hinner med riktigt. Och hästarna beskrivs i ena sekunden vara sådana som de flesta med lite erfarenhet klarar av och i nästa som ganska besvärliga oklart hur de egentligen är.
Jag skulle inte nappa på din annons heller, ska jag rida ut så vill jag inte ha en häst som hoppar till för småsaker eller inte är trafiksäker. Jag har dessutom bara möjlighet att rida kvällstid i veckorna, så här på vintern så avstår jag definitivt frå icke trafiksäker eller hoppig häst ute i mörkret.
Annars är jag tämligen orädd och bestämd men i och för sig har jag egen häst, såjag räknas nog inte.