Jönköping med omnejd kanske?
Borås?
Vädret på västkusten tycker jag är toppen oavsett årstid, trots att jag numera bor innåt landet.
Borås?
Vädret på västkusten tycker jag är toppen oavsett årstid, trots att jag numera bor innåt landet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då flyger man Sturup-Arlanda och vidare. Det brukar dessutom för det mesta kosta ungefär samma som tåget eller mindre.@warg För att det inte går flyg till övre Norrland från någon annan flygplats än Arlanda i hela Sverige... Tåg går ju, om man har tid att lägga ett dygn på varje resa enkel väg. Inkl dagens förseningar i tågtrafiken får man väl lägga 2 dygn per väg...
Vilka?
@warg För att det inte går flyg till övre Norrland från någon annan flygplats än Arlanda i hela Sverige... Tåg går ju, om man har tid att lägga ett dygn på varje resa enkel väg. Inkl dagens förseningar i tågtrafiken får man väl lägga 2 dygn per väg...
... man vill ha följande:
*BRA förutsättningar för hästägande, träning och tävling. Dvs valmöjligheter vad gäller stall, aktiva tränare och tävlingar. Tillgång på veterinärer, hovslagare och allt annat man behöver använda sig av. Inom en tiomilsradie.
*Närhet till en lite större stad pga mitt yrke.
*Möjlighet att ha råd att bo och leva som ensamstående med två hästar.
*Hyfsat enkelt att resa inrikes med tåg/flyg.
... man vill ha följande:
*BRA förutsättningar för hästägande, träning och tävling. Dvs valmöjligheter vad gäller stall, aktiva tränare och tävlingar. Tillgång på veterinärer, hovslagare och allt annat man behöver använda sig av. Inom en tiomilsradie.
*Närhet till en lite större stad pga mitt yrke.
*Möjlighet att ha råd att bo och leva som ensamstående med två hästar.
*Hyfsat enkelt att resa inrikes med tåg/flyg.
@warg För att det inte går flyg till övre Norrland från någon annan flygplats än Arlanda i hela Sverige... Tåg går ju, om man har tid att lägga ett dygn på varje resa enkel väg. Inkl dagens förseningar i tågtrafiken får man väl lägga 2 dygn per väg...
@ainasoja Grattis. Jag reste med nattåget de första 4 åren jag bodde där, eftersom jag hade hund och det var så krångligt att ta sig till Arlanda då man inte fick ta hunden på flygtransferbussarna. Jag fick alltid räkna med minst 3 tim försening, och har hört att det blivit värre på senare år. Blir ju större risk för försening om man dessutom har en sträcka på 60 mil extra som ska avverkas med tåg, på södra stambanan dessutom som är betydligt mer ansatt än norra.
Dessutom är det nästan lika dyrt med tåg som flyg numera så jag kapade gärna de där minst 12 timmarna extra i restid jämfört med flyget.
Runt Halmstad finns det många små ställen inåt landet med skog och sjöar om man inte vill bo precis vid havet. Nordöst tex Kvibille, Getinge.. Öster tex Oskarström, Åled, Simlångsdalen, Skedala, just öster om stan är det mycket skog och sjöar och Simlångsdalen är otroligt vackert!... Söder (lite mer slättlandskap men finns skog inåt där också), Mästocka, Veinge etc. Norr om stan är det ganska böljande landskap med en hel del skog så även om det ligger nära havet är det hyfsat skyddat från vinden om man inte bor alldeles strandnära, ex där Harplinge, Skintaby, Särdal, Ugglarp,@athena Trodde du pratade om västkusten och lerfria ställen där
@warg Jo, jag menade bara att man måste förbi Arlanda i vilket fall som. Det kommer man inte ifrån.
@Bliss Halmstad borde duga Jag har väldigt mkt för mig att jag tom spanat in deras motsvarighet till min arbetsgivare och det är tillräckligt stort. Ska spana in vad som finns i närheten om man nu inte vill bo vid kusten i blåsten.