@Tualma Tell me about it
Jag har bott där i 7 år innan jag flyttade hit till världens baksida för 1,5 år sedan. Det finns en anledning till att jag inte trivs
Hästlivet i den regionen var amazing. Och jag har ett socialt liv där också. Jag skulle verkligen flytta tillbaka dit om det inte var för att jag vantrivdes nåt jävelusiskt på mitt jobb, och det finns bara ett sådant företag i den staden så det är dit eller inget om jag ska jobba med samma saker som jag gör. Det är inte ett alternativ, tyvärr. Orterna på pendlingsavstånd har inte en sådan arbetsplats jag behöver. Jag är bortskämd och vill inte pendla mer än 2 mil eftersom jag tycker det är slöseri med pengar och tid som jag vill lägga på mina hästar
@ameo Ptja, runt 50.000 pers borde räcka för att ha en tillräckligt stor arbetsplats i min bransch. Det måste vara tillräckligt stort för att vara skiftarbete, då jag vägrar att jobba dagtid.
Men är Småland verkligen så aktivt hästmässigt? Jag har en bekant som bott i Växjö och sa åt mig att det är ingen höjdare där heller. Ska man flytta så långt kan man lika gärna flytta ner till Skåne...
@Ottisen Är inte Uppsala väldigt dyrt? Jag sökte ett jobb där och började kolla upp boenden osv men det verkar ju inte falla in under kriteriet att man ska ha råd som ensamstående med två hästar.
*kl
Många har tipsat om Skåne och västkusten. Men jag är så rädd för vädret där
Typ blåsigt och jäkligt. Och lera. Och långt till Norrland = dyrt när jag ska hälsa på min lilla familj. Men hästmässigt är det förmodligen så nära Mecka man kanske kan komma i Sverige. Jag har min ena tränare i Helsingborg så det vore ju inte dumt.
Stockholmsregionen är inte ett alternativ. Om jag inte vinner på Lotto dvs men då behöver jag som sagt inte fråga här
Jag vet inte vad jag kommer att taxera för i år men i snitt har jag ut 25k efter skatt. Det ska jag alltså kunna leva på utan allmosor från familj, sambo eller vad man nu kan tänkas ha som betalar. Vilket jag inte har. Och så två hästar. I dagsläget betalar jag 6000 kr/häst inkl allt dvs foder, stall, försäkring osv. Dyrare vill jag inte ha det för det är redan så det går plus minus noll enligt min tvåhästarsbudget med min bostadsrätt.