Jag har haft häst i lite olika stallformer sen jag fick barn och dom bästa är helt klart där man inte har så mycket kringjobb.
Stallet jag står i nu så ingår alla insläpp/utsläpp och fodringar på vardagarna, alla fodringar på helgerna och så har vi 3-4 pass i månaden på ut och in tillsammans med stallägaren, så vi är aldrig själva.
Sen hjälper vi till om stallägaren ska åka bort men man skriver upp sig på det man kan och resten fixar ägaren hjälp från annat håll.
Sedan är det så att jag och min man skaffade barn tillsammans och han är fullt medveten om min ponny och vad han kräver, så han får faktiskt ta sitt ansvar för hästen han med även om han är min. Som tex nu när lillan är liten (2 månader) och äter ofta och speciellt vid den tiden på morgonen då hästarna ska ut så får han åka till stallet och ta ut hästarna. Så imorgon är det han som åker och tar ut dom, fixar hö och vatten till ponnyn i boxen och sen åker jag och fixar resten någon gång under dagen och då är han hemma med bebisen.
Sen förstår jag att alla kanske inte vill hjälpa till med sin partners häst men då får dom faktiskt ta mer ansvar för bebisen och hushållet. Oftast så vet dom ju redan vilken tid hästen tar så det kommer ju inte som någon överraskning att man är iväg några timmar varje dag.
Menar inte till dig nu TS utan rent allmänt
Skaffar man barn med en hästmänniska så får man acceptera att man själv kanske får bli hästmänniska på deltid för att få vardagen att fungera. Är det någon dag jag känner att jag inte orkar stallet så åker min man dit istället.