Dina
Dina bilder är alltid så fina!!!
Ingen vidare update från mig…
Hästen fick äntligen flytta med tillbaks till Danmark, hann stå i nya stallet i ca 1 dag innan de tyckte att hennes krubbitning var ett problem. Fint, jag flyttar, tog henne med till jobbet i samma veva för att få scannat senan, ca dubbelt så stor som andra benets sena
.
Chefen tyckte hon haltade och var varm på andra benet nere i hoven igen (som vi har haft stora problem med tidigare), och tyckte vi skulle ta en röntgen bild så att där inte var en hovböld på väg under plasthoven. Har i lång tid varit rädd för att där skulle vara något mer än "bara" hålväggarna i den hoven så vågade knappt titta på bilden. Slänger en snabb blick och tänker FAN det där överlever man inte… Tydlig hovbensrotation och min chef ser bekymrad ut!
Hela eftermiddagen storgrät jag och var beredd på att behöva säga hejdå till henne nästa dag. Min chef tyckte dock vi skulle ha ut hovslagaren, ändra vinkeln lite och ta en ny bild för att se hur det ser ut.
Sagt och gjort, hon lever än, fick sjukbeslag på (som hon redan trampat av igen) och gick bättre efteråt, dock med smärtstillande i kroppen. Nu är det bara att vänta vänta vänta och hoppas på det bästa..
Försöker trösta mig med att vintern ändå inte är den trevligaste ridperioden…
Nya stallet har vi inte kommit till än, hon står kvar på jobbet, men tror snart jag flyttar dit henne (igen igen) så hon kan få sällskap.
*hatar att vara veterinär till sin egen häst*