Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 062
S
Hästmänniskan Jag är nyfiken på hur ni resonerar när ni läser medryttarannonser. Vilka annonser fångar ert intresse? Vilka annonser ratar ni? Frågan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 038
Senast: Andromedae
·
Gnägg Jahapp.. Jag ska börja på ridskola. 32 år gammal, inte ridit lektion sen tonåren, bara mullat runt i skogen med mina gamla underbara...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Rmn
·
  • Låst
Hästmänniskan Denna veckas avsnitt av plus om säkerheten på ridanläggningar och den bristande kontrollen av sagd verksamhet...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Vad skulle ni välja, stövlar eller chaps? Jag vill mest ha dem för att värma benen på vintern tycker det är förbaskat kallt utan... och...
2
Svar
20
· Visningar
4 642
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Jag har alltid sett mig själv som en hopp- och fälttävlansryttare. En unghästproducent. Men det var flera år sedan jag tröttnade. Jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 291
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig förstått meningen med avtalstid när man har uppsägningstid i ett fodervärdsavtal. Kan någon hjälpa mig att reda upp...
Svar
7
· Visningar
2 297
Senast: labb
·
Hästmänniskan Någon här som gjort det med sin häst? Vad har ni gjort med askan? Någon som spridit den i minneslund? Går ni till platsen ofta? Känns...
Svar
19
· Visningar
1 858
Senast: mysboll
·
Gnägg Jag är så arg att det ryker ur öronen på mig, någon har stuckit ca 20-30 hål i våra ensilagebalar (dock bara 4st av vad de ca 40st vi...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: mooi
·
Hästmänniskan Hur har ni gjort när ni blivit gravida och mammalediga med era hästar? Ni som inte har eget stall på gården alltså. Vem rider dem och...
2
Svar
22
· Visningar
3 011
Senast: Roheryn
·
Gnägg Nu är det dags för en ny tråd om cob avel. Funderat lite på vad det är man vill ha ut av sin avel. Var på Öland och hälsade på ett av...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
48 915
Senast: ridinrank
·
Gnägg Hej på er! Skulle behöva hjälp med en massa hästnamn till både hanar och honor! Har inga speciella kriterier på namnen utan posta det ni...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: emlem
·
Gnägg Hej! Vi ska hålla tal i svenska 3 och jag har funderat på att hålla ett tal om ridsport. Talet ska antingen vara ett argumenterande tal...
Svar
4
· Visningar
4 252
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Får man alltid reservationer om "hältor och rörelsestörningar och dess ev följder" vid en nytecknad försäkring? Fick mina...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: supersonic
·
Hästmänniskan är det överhuvudtaget möjligt eller gör den afrikanska hästpesten att det är helt kört? Hur gör internationella tävlingsryttare till...
Svar
18
· Visningar
1 540
Senast: purity_666
·
H
Hästmänniskan Sitter lite o funderar:P Ni som blivit/är gravida och har häst. Hur har ni gjort då? Sålt hästen?:S Lånat ut hästen till fodervärd? Elr...
2
Svar
32
· Visningar
3 635
Gnägg Tjenixen! Jag har några frågor till er med små stall, typ 2-3 hästar. 1. Vilken sorts hästar? Storlek? Antal? 2. Boxstorlek i kvm?3...
Svar
12
· Visningar
3 288
Senast: MnM
·
Anläggning Har någon nåt bra tips på plasteffektiv förvaring av hinderstöd? Tänkte bygga ett litet skjul vid paddocken för bommar, koner, harv etc...
Svar
3
· Visningar
1 230
Ekonomi & Juridik Hejsan! Övervärderar ägare sina hästar när de sätter pris på annons? Hur mkr kan annons pris samt "faktiskt" pris skilja? Är det fult...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 858
Hästmänniskan För cirka 11/2 år sedan kom jag i kontakt med CR och trivs väldigt bra med det. Det känns logiskt för mig. Jag red då för två olika...
Svar
14
· Visningar
1 549
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp